فروش اقساطی
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    مقایسه پرینتر اچ پی و کانن (HP و Canon) - کدام را بخریم؟

    امروزه در بازار تنوع مارک پرینتر بسیار بالاست در نتیجه اگر قصد خرید یک پرینتر برای مصارف خانگی و یا اداری را دارید گزینه‌های انتخابی زیادی پیش روی شما است که از بهترین آنها می‌توان مارک‌هایی چون اچ پی (Hp) و کانن (Canon) را نام برد.
    هر دو برند اچ و کانن از برندهای بسیار معتبر و و با کیفیت پرینتر محسوب می‌شوند که هر ساله پرینترهای پیشرفته و جدیدی را به بازار فروش عرضه می‌کنند و طرفداران زیادی دارند و می‌توان گفت رقیب سرسختی برای یکدیگر هستند. همین موضوع سبب شده تا بسیاری از افراد در انتخاب بین پرینتر Canon و HP مردد شوند و ندانند که کدام یک را برای خرید انتخاب کنند.
    اگر شما هم جز این دسته از کاربران هستید پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله از دکان استوک ما به مقایسه پرینتر اچ پی و کانن از جهات مختلف پرداخته‌ایم که بدون شک با مطالعه این مطلب به خوبی تصمیم خواهید گرفت که کدام یک را بخرید.

    پرینتر کانن بهتر است یا اچ پی؟

    با توجه به اینکه هر دو برند پرینترهای با کیفیتی را تولید و عرضه می‌کنند نمی‌توان به صورت یقین گفت که کدام یک برای خرید مناسب هستند از این رو ما در ادامه براساس فاکتورهای مهمی چون کیفیت چاپ، سرعت چاپ، دقت چاپ، هزینه‌ها، میزان تنوع مدل، پشتیبانی و خدمات پس از فروش هر دو برند را مورد بررسی و مقایسه قرار داده‌ایم که همگی این فاکتورها از موارد مهم در زمان خرید پرینتر محسوب می‌شوند.

    مقایسه پرینتر کانن با اچ پی از نظر کیفیت چاپ

    یکی از موارد مهم در خرید و انتخاب پرینتر توجه به کیفیت چاپ است. برای پرینت تک رنگ (سیاه و سفید) و رنگی در برگه‌های عادی چاپگرهای HP انتخاب مناسبی برای کاربران اداری و خانگی هستند و به طور کلی اگر هدف شما چاپ اسناد و سندهای حرفه‌ای با دقت بالا و جزئیات دقیق است باید بگوییم که چاپگرهای برند اچ پی عملکرد بهتری دارند. 
    ولی اگر قصد چاپ تصاویر با کیفیت بالا و رنگ‌های واقعی را دارید باید به سراغ پرینترهای کانن بروید. پرینترهای کانن مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته در ساختار چاپگر هستند و بهترین کیفیت را ارائه می‌دهند. پرینترهایی که به عنوان Book-Worthy از شرکت کانن شناخته می شوند، گزینه مناسب تری برای پرینت اسناد یا عکس‌هایی با کیفیت بالا هستند.

    مقایسه پرینتر اچ پی و کانن از نظر سرعت چاپ

    هر دو برند اچ پی و کانن همواره در تلاش هستند تا پرینترهایی کارا و سریع را تولید و به بازار فروش عرضه کنند. برای اینکه به‌ سرعت واقعی چاپ دستگاه‌ها پی ببرید می‌بایست آنها را تست کنید چرا که سرعتی که روی پرینترها درج می‌شود با سرعت واقعی آنها می‌تواند متفاوت باشد.

    با توجه به بررسی و تست‌هایی که ما انجام دادیم اگر دوست دارید که متون و اسناد را در زمان بسیار کوتاهی چاپ کنید پرینتر کانن انتخاب خوبی است. سرعت چاپ برای متون در پرینتر کانن به 9.8 صفحه در دقیقه می‌رسد ولی این مورد در پرینترهای اچ پی چیزی در حدود 9.1 صفحه در دقیقه می‌باشد. اما زمانی که صحبت از چاپ متون و اسناد به صورت رنگی می‌شود پرینتر اچ پی سرعت بیشتری دارد.

    به طور کلی می‌توان گفت که از لحاظ سرعت چاپ تفاوت چندانی بین پرینترهای hp و Canon وجود ندارد و هر دو برند امتیاز برابری نسبت بهم کسب کرده‌اند و می‌بایست متناسب با نیازتان پرینتر مناسبی را برای خود انتخاب کنید.

    تفاوت پرینتر Canon و HP از نظر دقت چاپ

    یکی دیگر از نکات مهمی که در انتخاب و خرید پرینتر باید به آن توجه شود دقت چاپ است چرا که هر چقدر دقت چاپ یک پرینتر بالا باشد خروجی چاپ شده نیز وضوح بیشتری دارد. از لحاظ دقت چاپ نمی‌توان گفت که پرینترهای کدام شرکت بهتر هستند چرا که هر دو شرکت استانداردهای دقت چاپ را به خوبی رعایت کرده و پرینترهای خوبی را از این نظر تولید و به بازار فروش می‌کنند.

    بررسی پرینتر اچ پی و کانن از نظر هزینه‌ها

    پرینترهای HP از نظر هزینه اولیه خرید و هزینه مربوط به نگهداری و تعمیرات مقداری ارزان‌تر از پرینترهای Canon هستند ولی از طرفی پرینترهای کانن به دلیل داشتن عملکرد برتر، کیفیت بالای چاپ و قابلیت‌های اضافی ارزش خرید بیشتری دارند. همچنین پرینترهای Canon در مورد استفاده از جوهر، کمترین هزینه‌های کلی را ارائه می‌دهد و شما می‌توانید با انتخاب طرح‌های اشتراک جوهر، هزینه‌های کارتریج جوهر پرینتر کانن خود را تا حد زیادی کاهش دهید. با سوال از شرکتی که پرینتر خود را از آن خریده‌اید می‌توانید بفهمید که آیا این طرح‌ها را ارائه می‌دهد یا خیر.

    همانطور که می‌دانید با گذشت زمان پرینترها ممکن است نیاز به نگهداری و تعمیرات داشته باشند. پرینترهای کانن ساختار پیچیده‌تری دارند و احتمال اینکه به تعمیرات بیشتری نیاز داشته باشند وجود دارد ولی پرینترهای hp ساختار ساده‌تری دارند در نتیجه تعمیرات کمتری را می‌طلبند از این رو اگر به دنبال خرید پرینتری هستید که نگهداری و تعمیرات ساده‌ای داشته باشد پرینترهای hp گزینه مناسبی برای شما خواهند بود.

    کدام برند تنوع مدل بیشتری دارد

    هر دو شرکت اچ پی و کانن با توجه به نیازهای متفاوت کاربران چاپگرهای متنوعی را طراحی و تولید می‌کنند که شامل چاپگرهای لیزری سیاه و سفید و رنگی، چاپگرهای جوهر افشان، چاپگرهای قابل حمل و چاپگرهای چند کاره می‌شود که هر یک عملکرد خاص خود را داشته و برای گروه خاصی از مشتریان تولید شده‌اند. بنابراین از نظر تنوع مدل نمی‌توان گفت که کدام برند بهتر است و هر دو یکی هستند.

    کانن و اچ پی از نظر پشتیبانی و خدمات پس از فروش

    پشتیبانی و خدمات پس از فروش یکی دیگر از مسائل مهمی است که در خرید پرینتر باید به آن توجه کنید چرا که در صورت خرابی پرینتر یا تعویض و شارژ کارتریج حتما به خدمات پس از فروش دستگاه نیاز خواهید داشت. معمولاً جوهرهای هر دو پرینتر اچ پی و کانن در بازار به راحتی یافت می‌شود و نمایندگی‌های رسمی هر دو برند در شهرهای مختلف ایران جهت ارائه خدمات تعمیرات و سرویس دوره‌ای دستگاه‌ها وجود دارند و این خدمات را با تیم متخصص خود برای خریداران انجام می‌دهند.

    نتیجه گیری

    در نهایت باید بگوییم که هر دو برند پرینترهای با کیفیت را همراه با قابلیت‌های متنوعی ارائه می‌دهند و شما باید با توجه به خواسته، بودجه و استفاده‌ی خود پرینتر مناسبی را انتخاب کنید. پرینترهای کانن معمولاً از پرینترهای اچ پی گرانتر هستند بنابراین اگر به دنبال پرینتری مقرون به صرفه برای نیازهای روزمره خود هستید برند hp انتخاب خوبی است ولی برای چاپ عکس‌های باکیفیت برند کانن بهتر می‌باشد. 
    اگر برای شما قیمت پرینترهای این دو برند بالا است و توانایی خرید را ندارید بهتر است به سراغ نمونه‌های پرینتر استوک اچ پی و پرینتر استوک کانن بروید که در مقایسه با مدل‌های مشابه آکبند قیمت مناسب‌تری دارند و در عین حال از لحاظ عملکرد و کیفیت در سطح خوب و قابل قبولی عمل می‌کنند. فروشگاه دکان استوک یکی از مکان‌های معتبر جهت خرید انواع پرینتر استوک اچ پی و پرینتر استوک کانن است و تمامی محصولات را با تضمین کیفیت و قیمت به فروش می‌رساند.

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ استوک
    آل این وان استوک - All in one
    کیس استوک
    مانیتور استوک
    پرینتر استوک
    بازگشت به بالا