فروش اقساطی
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    راهنمای خرید کامپیوتر دست دوم و استوک

    به دلیل بالا رفتن قیمت کامپیوتر و قطعات آن بسیاری از افراد بودجه مالی کافی برای خرید کامپیوتر نو را ندارند و یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی این افراد خرید کامپیوتر دست دوم و استوک می‌باشد. از آنجا که خرید کامپیوترهای کارکرده ریسک‌هایی را با خود به همراه دارد در نتیجه حتماً باید شما با راهنمای خرید کامپیوتر دست دوم و استوک آشنا شوید تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

    ما در این مقاله از دکان استوک تصمیم گرفتیم تا شما را با نکاتی که باید در هنگام خرید کامپیوتر دست دوم و استوک به آنها توجه داشته باشید آشنا کنیم و با مطالعه‌ی این مقاله خواهید دانست که سخت افزار مورد نیاز شما در یک سیستم استوک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد و در نهایت به مزیت‌های خرید کامپیوتر دست دوم و استوک اشاره خواهیم کرد.

    راهنمای خرید کامپیوتر دست دوم و استوک

    قطعاً شما با داشتن یک راهنمای کامل در خرید کامپیوتر دست دوم خیالتان راحت‌تر خواهد بود و استرس کمتری را در هنگام تصمیم گیری تجربه می‌کنید و می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید. اما در هنگام خرید کامپیوتر دست دوم و استوک چه نکاتی را باید ملاک قرار داد؟

    1- خرید از سایت‌ها و افراد قابل اعتماد

    فرقی نمی‌کند که شما می‌خواهید خرید خود را به صورت اینترنتی از یک فروشگاه یا یک فرد انجام دهید اولین نکته مهم که باید به آن توجه کنید خرید از فروشگاه‌ها و افراد قابل اعتماد است. امروزه سایت‌های مختلفی هستند که در زمینه فروش انواع کامپیوتر استوک فعالیت دارند بدون شک یک سایت معتبر کامپیوترهایی با کیفیت را به فروش می‌رساند پس قبل از خرید از معتبر بودن آن مطمئن شوید.

    فروشگاه اینترنتی دکان استوک یک فروشگاه معتبر است که شما می‌توانید به راحتی و با چند کلیک ساده بهترین کامپیوترهای استوک را با تضمین کیفیت خریداری کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

    امروزه برخی از اپلیکیشن‌ها چون دیوار، شیپور و غیره هستند که امکان فروش کالاهای دست دوم از جمله کامپیوتر دست دوم را برای افراد مهیا کرده‎اند اگر قصد خرید از طریق این برنامه‌ها را دارید حتماً قبل پرداخت پول سیستم را روشن کرده و مطمئن شوید که تمام قطعات مختلف آن سالم است اگر اجازه تست کالا قبل از پرداخت پول وجود ندارد بهتر است که روش دیگری را برای خرید کامپیوتر دست دوم و استوک انتخاب کنید چرا که این کار ریسک بالایی را می‌پذیرد.

    2- انتخاب سیستم متناسب با نیازتان

    انواع و اقسام کامپیوتر استوک و دست دوم در بازار و فروشگاه‌های اینترنتی موجود است که هر کدام بسته به نوع کاربرد دارای قطعات سخت‌افزاری مختلفی هستند. شما حتماً قبل از انتخاب باید هدف خود را مشخص کنید و محصولی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز و شغل شما باشد. اگر شما می‌خواهید با کامپیوتر دست دوم خریداری شده کارهای گرافیکی انجام دهید یا بازی‌های رده بالا را اجرا کنید قطعاً نیاز به یک سیستم با کارت گرافیک قدرتمند و پردازنده قوی خواهید داشت. اگر تریدر هستید باید به اندازه صفحه نمایش مانیتور توجه کنید و سرعت بالای SSD و RAM نیز حائز اهمیت می‌باشد.

    3- توجه به طول عمر قطعات

    یکی از مهم‌ترین موارد در راهنمای خرید کامپیوتر استوک و دست دوم توجه به طول عمر سیستم است. ما توصیه می‌کنیم که به سراغ خرید سیستم‌هایی بروید که حداکثر سه سال کار کرده باشند. سیستم‌هایی که بیشتر از سه سال کار کرده‌اند قطعاً سرعت پایینی خواهند داشت و قطعات آنها دچار فرسایش شده است و پس از گذشت زمان مشکلات زیادی را خواهند داشت. از طرفی به علت نفوذ گرد و غبار در داخل قطعات کامپیوتر پس از مدتی نیاز به تعمیر پیدا می‌کنند. نکته دیگر این است که کامپیوترهایی که بیش از سه سال کار کرده‌اند از نظر قابلیت‌ها، اندازه ظرفیت و حافظه نسبت به مدل‌های جدید اختلاف زیادی دارند.

    4- مقایسه قیمت‌ها

    حتماً قیمت کامپیوترهای دست دوم و استوک که قدرت پردازش هم سطحی دارند را در فروشگاه‌های مختلف مقایسه کنید چرا که ممکن است یک فروشگاه یا یک فرد قیمت بالاتری برای یک سیستم در نظر بگیرد و این نکته را فراموش نکنید که یک کامپیوتر دست دوم هر سال ارزش خرید کمتری پیدا خواهد کرد.

    5- توجه به میزان بودجه

    حتماً قبل از خرید به بودجه خود توجه کنید و سیستمی را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما باشد. هرچه قیمت یک سیستم استوک بالاتر باشد از کانفیگ و کیفیت بالاتری نیز برخوردار خواهد بود. شما با خرید یک کامپیوتر استوک می‌توانید از سیستمی با کارایی خوب برخوردار شوید که از لحاظ قیمت نسبت به کامپیوترهای نو و جدید بسیار به صرفه‌تر است.

    6- تست کردن کامپیوتر دست دوم و استوک

    یکی از مهمترین موارد در راهنمای خرید کامپیوتر استوک و دست دوم این است که هیچ گاه یک کامپیوتر را بدون تست کردن خریداری نکنید. پس حتماً کامپیوتر را روشن کنید و توجه کنید که در هنگام بوت شدن هیچ خطایی ندهد. اگر سیستم به صورت ناگهانی خاموش شود یا نتواند چند برنامه را به صورت همزمان باز کند باید بدانید که ارزش خرید را ندارد و دارای مشکل است. اگر کامپیوتر را برای کارهای گرافیکی خریداری می‌کنید یک عکس را باز کرده و به عملکرد کامپیوتر در هنگام ویرایش آن توجه کنید حتماً توصیه می‌کنیم که حدوداً ۳۰ دقیقه با سیستم کار کنید و در صورت نداشتن مشکل تصمیم به خریداری آن بگیرید. در فروشگاه اینترنتی دکان استوک امکان تست محصول نیز وجود دارد و همین موضوع نیز مهر تاییدی بر سالم بودن و با کیفیت بودن محصولات آن دارد.

    7- پاکسازی سیستم پس از خرید

    معمولاً پس از خرید، فروشنده کامپیوتر را ریست شده و با پاکسازی‌‌ هارد به شما تحویل می‌دهد. در صورتی که فروشنده اینکار را انجام نداده باشد حتماً هارد را به صورت کامل فرمت کنید زیرا ممکن است فروشنده یک بدافزار یا کی لاگر روی سیستم شما نصب کرده باشد و شما را هک کند.

    نکات مهمی که باید در خرید کامپیوتر استوک و دست دوم توجه کنید

    کامپیوترهای استوک و دست دوم مشخصات سخت‌افزاری متفاوتی دارند که آنها را برای کارهای مختلف مناسب کرده است. ما در این بخش از مقاله شما را با ویژگی‌های سخت افزاری که باید یک سیستم استوک و کارکرده داشته باشد آشنا می‌کنیم.

    1- میزان رم

    میزان رم کافی برای انجام هر کاری ۸ گیگابایت است ولی اگر قصد خرید شما از کامپیوتر دست دوم و استوک انجام بازی‌های سنگین و گرافیکی است باید به سراغ کامپیوترهایی با رم بالاتر بروید.

    2- کیفیت تصویر صفحه نمایش

    یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر کیفیت تصاویر رزولوشن تصویر است. بالا بودن وضوح تصویر برای کاربرانی که قصدشان از خرید طراحی وب سایت، کار با برنامه‌های گرافیکی و... است باید حائز اهمیت باشد چرا که هرچه کیفیت تصاویر بالاتر باشد میزان شفافیت، کنتراست و تعداد رنگ‌ها افزایش پیدا می‌کند و همین موارد به کاربران در طراحی کمک زیادی خواهد کرد.

    3- نوع پردازنده

    برای انجام کارهایی چون فتوشاپ و بازی‌های سنگین، یک پردازنده ۴ هسته‌ای برای شما مناسب است. اما اگر قصد انجام کارهای عادی چون وبگردی، کار با نرم افزارهای ساده چون ورد و ... را دارید یک سیستم با پردازنده 2 هسته‌ای کارایی کافی را خواهد داشت.

    4- کارت گرافیک

    اگر هدف شما از خرید کامپیوتر دست دوم انجام پروژه‌های گرافیکی و طراحی و استفاده از نرم‌افزارهای افتر افکت، فتوشاپ و غیره است قطعاً باید به سراغ خرید یک سیستم با کارت گرافیک قدرتمند که ظرفیت نسبتاً بالایی نیز دارد بروید. اگر قصد انجام بازی با سیستم را دارید حتماً باید کامپیوتری را خریداری کنید که کارت گرافیک جداگانه‌ای دارد.

    5- اتصالات و پورت‌ها

    پورت‌ها و درگاه‌های روی کیس باید به تعداد لازم باشد که بتوانید لوازم جانبی چون ‌هارد اکسترنال را به آنها متصل کرده و استفاده کنید.

    6- ظاهر سیستم

    قطعاً اگر ظاهر سیستم تمیز باشد نشان دهنده کیفیت و طول عمر بالای آن است. اگر یک کامپیوتر خط و خش بسیار داشته باشد نشان دهنده این است که صاحب قبلی از سیستم به خوبی نگهداری نکرده و ممکن است در آینده مشکلاتی را برای شما ایجاد کند.

    اگر بخواهیم به یک جمع بندی کامل برسیم باید بگوییم که یکی از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید کامپیوتر دست دوم و استوک توجه به معتبر بودن فروشگاه اینترنتی است حتما مجوزها و نماد اعتماد الکترونیکی سایت را بررسی کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید پیگیری کنید. اگر می‌خواهید خرید خود را از یک شخص انجام دهید از سرقتی نبودن سیستم مطمئن شوید. حتما قبل از خرید نیازهای خود را بشناسید و مشخصات فنی مدل‌های مختلف را بررسی کنید تا سیستمی را انتخاب نکنید که قابلیت برآورده کردن نیازهای شما را نداشته باشد. البته باید گفت که امکان ارتقاء سخت افزاری در برخی از کیس‌ها وجود دارد.

    نتیجه گیری

    قطعا خرید کیس استوک و دست دوم موجب می شود که شما تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید اما به شرطی که انتخابی درست و عاقلانه داشته باشید در فروشگاه اینترنتی دکان استوک مدل‌های متنوعی از کامپیوتر استوک با سخت افزارهای مختلف به فروش می‌رسد که قطعا شما سیستم مورد نیاز خود را یافته و انتخابی عالی خواهید داشت.

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ استوک
    آل این وان استوک - All in one
    کیس استوک
    مانیتور استوک
    پرینتر استوک
    بازگشت به بالا