فروش اقساطی
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    چگونه بفهمیم قطعات لپ تاپ عوض شده؟

    چگونه بفهمیم قطعات لپ تاپ عوض شده؟

    لپ تاپ یکی از لوازم ضروری برای بسیاری از شاغلین، دانشجویان و سایر افراد است. از آنجا که می‌توان برخی از قطعات لپ تاپ را جدا کرد در هنگام خرید این نگرانی پیش می‌آید که قطعات اصلی لپ تاپ با قطعات کهنه و بی‌کیفیت تعویض نشده باشد این موضوع در زمان تعمیر لپ تاپ نیز صدق می‌کند. به همین دلیل بسیاری از افراد این سوال را دارند که چگونه بفهمیم قطعات لپ تاپ عوض شده؟ ما در این مقاله از دکان استوک نکات و روش‌هایی را بیان می‌کنیم که در این زمینه به شما کمک خواهند کرد. اما قبل از آن به توضیح مختصری در مورد قطعاتی از لپ تاپ که امکان تعویض آنها وجود دارد می‌پردازیم.

     

     

    قطعات قابل تعویض در لپ تاپ

    قطعات قابل تعویض در لپ تاپ

    قطعاتی که در لپ تاپ‌ها قابل ارتقا باشند را می‌توان تعویض کرد این قطعات شامل ‌هارد دیسک، رم و باتری می‌شود. برای مثال برای افزایش سرعت بوت شدن و راه اندازی برنامه‌ها می‌توان‌‌ هارد دیسک (HDD) را با درایو جامد (SSD) جایگزین کرد. از دیگر قطعات قابل ارتقا و تعویض در لپ تاپ می‌توان به سی پی یو (cpu)، کارت گرافیک و همچنین درایو نوری اشاره کرد. ارتقا درایو نوری به ندرت انجام می‌شود و ارتقا و تعویض کارت گرافیک و ‏سی پی یو  کاری سخت و دردسرساز است.

     

    آشنایی با روش های تشخیص قطعات تعویضی یا تعمیری در لپ تاپ ها

    در این بخش شما را با نکات و روش‌هایی آشنا می‌کنیم که با به کار گرفتن آن‌ها خواهید دانست که آیا قطعات لپ تاپ خریداری شده شما که می‌تواند یک لپ تاپ آکبند، دست دوم یا استوک باشد تعویض شده یا خیر. 

    تشخیص قطعات تعویضی در لپ تاپ ها

    روش‌های تشخیص قطعات تعویضی در لپ تاپ نو

    اگر لپ تاپ نو خریداری کرده‌اید برای اینکه تشخیص بدهید که لپ تاپ قبلا استفاده شده است یا خیر یا قطعات اصلی آن با قطعات بی کیفیت تعویض نشده باشد باید به موارد زیر دقت کنید:

    1- به نوع بسته بندی لپ تاپ خریداری شده تجربه ویژه داشته باشید لپ تاپ‌های نو با بسته بندی کاملا پلمپ عرضه می‌شود و هیچ گونه مشکلی در آنها وجود ندارد.
    2- وسایل جانبی لپ تاپ نو که شامل موس، کابل، آداپتور و ... می‌شود کاملا وکیوم و دست نخورده می‌باشند.
    3- به ال سی دی یا ال ای دی لپ تاپ نو توجه کنید که نباید هیچگونه اثر انگشتی روی آن باشد و از طرفی بدنه  لپ تاپ را بررسی کنید که هیچ گونه آثار خراشیدگی و جای دست نداشته باشد.
    4- توجه به تمیز بودن فن لپ تاپ یکی از روش‌هایی است که شما می‌توانید تشخیص بدهید که لپ تاپ نو خریداری شده کاملا دست نخورده است و با آن کار نشده. در فن لپ تاپ نباید هیچ گونه گرد و غباری جمع شده باشد.
    5- گارانتی اصل لپ تاپ را بررسی کنید.
    6- روش دیگر این است که از برنامه‌هایی که برای ریکاوری سیستم هستند استفاده کنید. این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا بدانید که آیا لپ تاپ خریداری شده قبلا استفاده شده است یا خیر.

    همچنین بخوانید: لپ تاپ استوک بخریم یا نه؟

    روش‌های تشخیص قطعات تعویضی و تعمیری در لپ تاپ دست دوم

    تشخیص قطعات تعمیری در لپ تاپ دست دوم

    اگر لپ تاپ خریداری شده شما دست دوم است و نگران این هستید که قبلاً تعمیر نشده باشد یا قطعات آن را با قطعات بی‌کیفیت تعویض نکرده باشند اولین مورد، توجه به پیچ‌های دستگاه است. روی پیچ‌ها نباید اثری از پیچ گوشتی باشد و برای باز کردن آنها نیاز به فشار داشته باشید. اگر داخل پیچ‌ها رنگ قهوه‌ای مشاهده کرده‌اید باید بدانید که لپ تاپ قبلاً برای تعمیرات باز شده است.
    یکی دیگر از روش‌هایی که به وسیله ‎ی آن می‌توانید تشخیص بدهید که قطعات لپ تاپ شما تعویض نشده این است که اطلاعات نرم افزاری و سخت افزاری لپتاپ خود را یادداشت کنید و سپس آن را به افراد تعمیرکار بسپارید و از آنها بخواهید تا اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپتان را به شما بدهند سپس این اطلاعات را با یکدیگر مقایسه کنید.
    روش دیگر اتصال به مراکز پشتیبانی لپ تاپ خود است با این روش می‌توانید اطلاعاتی را دریافت کنید که شامل شماره سریال، حافظه پنهان، دما، سرعت و ... می‌شود. برای اینکار پس از اتصال به مراکز پشتیبانی ابتدا روی اطلاعات دقیق سیستم کلیک کرده و سپس روی درایو سخت (HDD) کلیک کنید.

    همچنین بخوانید: بهترین مارک لپ تاپ استوک

    چگونه بفهمیم قطعات لپ تاپ استوک عوض شده؟

    چگونه بفهمیم قطعات لپ تاپ استوک عوض شده

    برای اینکه بدانید لپ تاپ استوک خریداری شده شما قبلا مورد تعمیر قرار نگرفته است یا قطعات آن تعویض نشده به پیچ‌های لپ تاپ دقت کنید که هیچ گونه آثار خراشیدگی، پیچ گوشتی و رنگ پریدگی در آنها نباشد در غیر این صورت قطعات لپ تاپ برای ارتقا، تعویض شده یا تعمیر شده‌اند. برای اینکه بدانید لپ تاپ استوک چه مقدار کار کرده است می‌توانید از برنامه‌های ریکاوری استفاده کنید و براساس فایل‌هایی که بالا می‌آیند متوجه شوید که از لپ تاپ چه میزان استفاده شده است. 

    روش‌های زیر از جمله روش‌هایی هستند که برای دانستن اینکه لپ تاپ استوک یا دست دوم و حتی لپ تاپ نو چقدرکارکرده است به کار می‌برند:

    1- از پنجره دسکتاپ گزینه Recent Places را انتخاب کنید و از طریق Date Modified آخرین زمان پوشه‌های باز شده را مشاهده کنید.
    2- از منوی استارت ویندوز به Recent Items مراجعه کنید و آخرین فایل‌های دستکاری شده را مشاهده کنید.
    3- برای مشاهده اولین باری که سیستم شما کارکرده است به قسمت سرچ منوی Start بروید و عبارت Command Prompt را تایپ کنید در پنجره‎ای که باز شد دستور Systeminto.exe را تایپ کرده و کلید اینتر را بزنید.
    4- برای بررسی مدت زمان کارکرد سیستم در ویندوز کلیدهای ترکیبی  Del + Alt + Ctrl را بفشارید تا پنجره Task Manager باز شود. سپس روی Performance کلیک کنید. سربرگ cpu و Time Up را انتخاب کرده و میزان کارکرد لپ تاپ خود را مشاهده کنید.

    نتیجه گیری

    بدون شک خرید لپ تاپ استوک مزایای مختلفی را دارد که مهم‌ترین آنها برخورداری از یک لپ تاپ قدرتمند با قیمتی بسیار پایین‌تر از نمونه‌های نو آن است. در فروشگاه اینترنتی دکان استوک مدل‌های متنوعی از لپ تاپ استوک از برندهای معتبر دنیا به فروش می‌رسد که بهترین کیفیت را داشته و قابل اعتماد هستند.

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ استوک
    آل این وان استوک - All in one
    کیس استوک
    مانیتور استوک
    پرینتر استوک
    بازگشت به بالا