فروش اقساطی
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    روش تست مانیتور دست دوم

    روش تست مانیتور دست دوم

    در سال‌های اخیر قیمت کالاهای دیجیتال و تجهیزات کامپیوتری رشد چشمگیری را در بازار داشته است و همین مساله سبب شده تا کاربران بسیاری قدرت خرید این لوازم را نداشته باشند. خوشبختانه امروزه فروشگاه‌های واقعی و آنلاین بسیاری هستند که در زمینه فروش تجهیزات کامپیوتری دست دوم نظیر مانیتور دست دوم و استوک فعالیت دارند و شرایطی را مهیا کرده‌اند تا بتوان مانیتور دلخواه را با قیمتی مناسب‌تر تهیه کرد.

    انواع مانیتور استوک کیفیت ساخت بالایی دارند و در عین حال از قیمت کمتری نسبت به مانیتورهای آکبند برخوردار هستند که همین موارد سبب شده تا مورد استقبال خریداران زیادی قرار بگیرند. اگر شما هم قصد خرید مانیتور دست دوم را دارید لازم است تا ابتدا با روش‌های تست مانیتور دست دوم آشنا شوید تا مانیتوری سالم و بدون نقص را تهیه کنید پس این مقاله از دکان استوک را از دست ندهید و تا آخر آن همراه ما باشید.

     

     

    7 روش تست مانیتور دست دوم و استوک

    7 روش تست مانیتور دست دوم و استوک

    متاسفانه بسیاری از فروشندگان مانیتورهایی تقلبی و یا بی‌کیفیت را که عمر خود را کرده‌اند با نام مانیتور استوک به فروش می‌رسانند و کلاه گشادی بر سر مشتریان می‌گذارند. وجود مشکلاتی چون پیکسل سوختگی، نویز، اعوجاج تصویر، پرش تصویر، مشکل رنگ و غیره از جمله مشکلاتی هستند که ممکن است در یک مانیتور دست دوم و یا استوک وجود داشته و خریدار از آنها خبر نداشته باشد از این رو تست سلامت مانیتور قبل از خرید اهمیت زیادی دارد. در این بخش چندین روش تست مانیتور دست دوم را به شما معرفی می‌کنیم که راحت و کاربردی هستند.

    همچنین بخوانید: راهنمای خرید مانیتور استوک

    1- مطمئن شدن از سلامت فیزیکی مانیتور

    پنل اصلی مانیتور دست دوم را مورد بررسی قرار دهید که خط و خشی نداشته باشد، از زاویه 70-80 درجه به مانیتور نگاه کنید تا خط و خش‌ها بهتر دیده شوند. خط و خش‌ها بر کیفیت تصاویر خروجی مانیتور تاثیر دارند. وجود خط و خش در پایه، قاب پشت و فریم دور مانیتور چندان مهم نیستند و تنها بر روی ظاهر آن تاثیر می‌گذارند. البته توصیه ما به شما این است که تا حد ممکن به سراغ خرید مانیتوری بروید که خط و خش کمتری دارد.

    2- بررسی اتصالات و کانکتورهای ورودی

    کانکتورهای مانیتور نباید لق باشند و همچنین پایه‌های کانتور و پورت‌های ورودی می‌بایست از داخل و روی برد سالم باشند. وجود قطعی در یکی از پورت‌ها باعث می‌شود تا وضوح رنگ تصاویر کاهش پیدا کند و یا نمایشگر قطع و وصل شود. گاهی خراب بودن کابل فلات و یا وجود یک اتصال در این کابل باعث قطع و وصل شدن مانیتور می‌شود، برای تست کافی است مانیتور دست دوم را چندین بار روشن و خاموش کنید اگر تصویر قطع شد نشان از وجود مشکل در کابل فلت است. در این روش توجه کنید که کامپیوتر به حالت خواب (sleep) نرود.

    3- بررسی و تست پیکسل‌های مانیتور

    یکی از روش‌های ساده برای تست سلامت پیکسل‌ها این است که تصاویری با رنگ‌های آبی، زرد، سیاه، سبز و غیره را باز کنید اگر در بخشی از صفحه، رنگ‌ کمرنگ‌تر شد و یا اصلا نمایش داده نشد نشان از وجود پیکسل‌های سوخته (Dead pixel) در صفحه نمایش مانیتور است.

    4- بررسی افزایش دما و داغ کردن مانیتور

    مانیتور دست دوم و یا استوک را به مدت یک ساعت روشن نگه دارید و سپس بررسی کنید که در این مدت زمان، مانیتور بیش از حد گرم می‌شود یا نه؟ چرا که داغی زیاد باعث کوتاه شدن عمر مانیتور می‌شود. همچنین نباید تصاویر کمرنگ‌‌تر شوند و یا اینکه لرزش داشته باشند.

    6- استفاده از نرم افزارهای تست مانیتور

    خوشبختانه امروزه نرم افزارهای رایگان بسیاری جهت تست سالم بودن صفحه نمایش مانیتور طراحی و تولید شده‌اند که کافی است آنها را دانلود کرده و نصب کنید و سپس با اجرا کردن این نرم افزارها از سلامت مانیتور خود مطمئن شوید. از جمله این نرم افزارها می‌توان به IsMyLcdOK ،Dead Pixel Locato، PassMark Monitor Test و Dead Pixel Buddy اشاره کرد.

    5- تغییر دادن تنظیمات مانیتور

    از طریق دکمه‌ها و پنل تنظیمات مانیتور میزان روشنایی، حالت نمایش و کنتراست را تغییر دهید با این روش گاهی اوقات عیب‌ها و مشکلات مانیتور مشخص می‌شود.

    7- تست مانیتور با ابزار آنلاین و رایگان

    وب سایت‌های بسیاری هستند که امکان تست صفحه نمایش مانیتور را به صورت آنلاین برای کاربران فراهم کرده‌اند در نتیجه با استفاده از این سایت‌ها دیگر نیازی به دانلود برنامه و نرم افزارهای تست سلامت صفحه نمایش نیست.

    یکی از روش‌های ساده و کامل تست مانیتور به صورت آنلاین و مطمئن شدن از سلامت صفحه نمایش آن مراجعه به سایت EIZO MONITOR TEST است. در صفحه اصلی این سایت گزینه‌های زیادی جهت تست مانیتور وجود دارد که شامل تست پیکسل‌ها، الگوها، گاما، وضوح تصویر و ... می‌شود. هر یک از تست‌هایی را تمایل انجام آن را دارید تیک بزنید و سپس دکمه Start test را انتخاب کنید تا تست انجام شود.

    سایت testmyscreen نیز یک روش آنلاین دیگری است که علاوه بر تست صفحه نمایش مانیتور برای تست نمایشگرهای گوشی هوشمند نیز می‌‌توان از آن استفاده کرد. عملکرد این سایت نیز شبیه EIZO MONITOR TEST است. در صفحه اصلی سایت testmyscreen و در منوی سمت چپ تست‌های مختلف مانیتور وجود دارد که با انتخاب هر یک تست شروع می‌شود. از طریق این سایت می‌توانید تست پیکسل‌ها، اجسام در حال حرکت، رنگ‌ها و... را انجام دهید. از دیگر وب سایت‌های تست سلامت مانیتور می‌‌توان به CheckPixels و Arno Welzel اشاره داشت.

    همچنین بخوانید: راهنمای خرید مانیتور برای برنامه نویسی

    نتیجه گیری

    نتیجه گیری

    در آخر به شما توصیه می‌کنیم که اگر قصد خرید آنلاین مانیتور استوک و یا دست دوم را دارید حتما خرید خود را از سایت‌های معتبر و قابل اعتماد انجام دهید که یکی از آنها فروشگاه دکان استوک است. در دکان استوک انواع مدل‌های مانیتور استوک از برندهای معتبر دنیا با تضمین کیفیت و قیمت به فروش می‌رسند که برای تمامی آنها 7 روز مهلت تست در نظر گرفته شده است. 

    جهت خرید یک مانیتور استوک باید دقت داشته باشید که آن مانیتور واقعا استوک بوده و دست دوم یا زیاد کار کرده ی شخصی نبوده باشد. زیرا مانیتور های دست دوم و استوک از نظر نوع کارکرد متفاوت بوده و کیفیت شان فرق دارد. با توجه به نکات گفته شده در مقاله، قبل از خرید مانیتور حتما باید از سلامت تک تک پیکسل ها، پورت ها و صفحه نمایش مطمئن شوید. برای اینکه شما عزیزان بتوانید با خیال راحت از سلامت مانیتور منتخبتان اطمینان حاصل کرده و یک خرید خوب را تجربه کنید، تیم فنی مجموعه دکان استوک تمام مانیتور های استوک اروپایی یا آمریکایی وارداتی را قبل از فروش تست می کنند و سلامت آن ها را با گارانتی طلایی عرضه شده برای محصولات تضمین می کنند.

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ استوک
    آل این وان استوک - All in one
    کیس استوک
    مانیتور استوک
    پرینتر استوک
    بازگشت به بالا