فروش اقساطی
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    راهنمای خرید مانیتور برای برنامه نویسی

    راهنمای خرید مانیتور برای برنامه نویسی

    بدون شک داشتن بهترین مانیتور برنامه نویسی برای برنامه نویسان بسیار حائز اهمیت است و فرقی نمی‌کند که شما یک برنامه نویس حرفه ای و یا دانشجوی این رشته باشید قطعا خرید مانیتور مناسب برای شما حائز اهمیت است. 

    اگر شما از یک مانیتور نامناسب برای انجام برنامه نویسی استفاده کنید در طولانی مدت با مشکلاتی چون سردرد، مشکل گردن، خستگی زیاد و حتی آسیب به چشم رو به رو خواهید شد. قیمت مانیتور مناسب برای برنامه نویسی به فاکتورهای مختلفی از جمله سایز، میزان کیفیت و ویژگی‌های آن بستگی دارد اگر می‌خواهید با هزینه پایین، بهترین مانیتور برای برنامه نویسی را خریداری کنید می‌توانید به سراغ خرید مانیتور استوک بروید. انتخاب و خرید مانیتور برنامه نویسی کار آسانی نیست پس ما در این مقاله از دکان استوک تصمیم گرفتیم تا شما را با راهنمای خرید مانیتور برای برنامه نویسی آشنا کنیم تا بتوانید مانیتوری مناسب با نیاز و خواسته‌های خود را خریداری کنید و از انتخاب خود راضی باشید.

     

     

    فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین مانیتور برای برنامه نویسی

    فرقی ندارد شما به دنبال خرید یک مانیتور نو، خرید مانیتور استوک یا دسته دوم برای کارهای برنامه نویسی خود باشید در اینجا مواردی را بیان کرده‎ ایم که باید به آنها توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

    همچنین بخوانید: روش تست مانیتور استوک

    1- سایز صفحه نمایش 

    مانیتور برنامه نویسی باید اندازه مناسبی داشته باشد اگر مانیتور شما کوچک باشد باید مدام کدهای نوشته شده را پیمایش کنید و همین موضوع می‌تواند برای شما کلافه کننده شود در نتیجه بزرگ بودن مانیتور و داشتن فضای بیشتر سبب می‌شود تا شما پیمایش بالا و پایین کدها را به حداقل برسانید و محتوای بیشتری در اختیار داشته باشید. همچنین در درک بهتر ساختار کدهای نوشته شده نیز مفید می‌باشد.

    سایز صفحه نمایش مانیتور

    2- میزان رزولوشن

     وضوح صفحه نمایش و یا رزولوشن تعداد پیکسل‌هایی است که در واحد افقی و عمودی صفحه نمایشگر قرار می‌گیرند. هرچه رزولوشن صفحه نمایش بالاتر باشد در نتیجه اطلاعات واضح‌تر نمایش داده می‌شوند. امروزه اکثر مانیتور‌های موجود در بازار کیفیت 1080 پیکسل دارند و مانیتور‌هایی با وضوح فورکی (4k) نیز در بازار موجود هستند و البته هر روز شاهد رشد تکنولوژی در این عرصه می‌باشیم. اگر شما در هنگام کد نویسی می‌خواهید به مانیتور خیلی نزدیک شوید و یا اندازه‌های کدهای نوشته شده خود را کوچک کنید قطعاً باید به سراغ خرید مانیتور‌هایی با رزولوشن بالا بروید اما اگر نیازی به انجام این کارها ندارید رزولوشن‌های پایین برای مثال 1080 پیکسل برای شما مناسب خواهند بود.
    در صورتی که می‌خواهید مانیتور فورکی (4k) خریداری کنید یک نکته مهمی‌ که باید به آن توجه کنید این است که کارت گرافیک شما قابلیت پشتیبانی از این کیفیت تصویر را داشته باشد در غیر این صورت شما هزینه ‎ی اضافی بابت یک مانیتور فورکی صرف خواهید کرد. به این موضوع نیز توجه داشته باشید که یک مانیتور خوب برنامه نویسی صرفا نباید در دقت رنگ و محدوده‌ی پشتیبانی آن قوی باشد مگر اینکه برنامه نویس با فیلم و عکس نیز سروکار داشته باشد.

    میزان رزولوشن مانیتور

    3- نوع پنل مانیتور

    امروز در بازار پنل‌های مانیتور شامل (TN)، (IPS) و (VA) می‌شوند. معمولاً نمایشگر‌هایی با پنل‌های VA و  TN برای برنامه نویسی مناسب است و می‌تواند نیاز یک برنامه نویس را برآورده کند اما اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به کیفیت رنگ‌ها و زنده بودن آنها و همچنین زاویه دید خوب مانیتور اهمیت می‌دهید به سراغ خرید مانیتورهایی با پنل IPS بروید. 

    همچنین بخوانید: بهترین مانیتور برای کارهای گرافیکی

    نوع پنل مانیتور

    4- قابلیت انعطاف پذیری و چرخش

    از دیگر موارد مهمی که می‌تواند در انتخاب و خرید مانیتور برای برنامه نویسی حائز اهمیت باشد انعطاف پذیری مانیتور است. برخی از مانیتور‌ها دارای پایه‌هایی هستند که شما می‌توانید ارتفاع آنها را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید همچنین قابلیت چرخش نیز یکی از مواردی است که می‌تواند برای یک برنامه نویس مهم باشد. برخی از مانیتورها قابلیت چرخش ۹۰ درجه را دارند و شما می‌توانید آنها را به صورت عمودی نیز استفاده کنید. حالت عمودی این امکان را برای فرد ایجاد می‌کند که تعداد بیشتری از کدهای نوشته شده خود را مشاهده کند و همچنین ارتباط بهتری با اعضای مختلف کد داشته باشد.

    قابلیت انعطاف پذیری و چرخش مانیتور

    5- مانیتور تخت و یا خمیده

    انتخاب مانیتور تخت و خمیده بیشتر به سلیقه شما برمی‌گردد و تاثیر فنی چندانی بر روی برنامه نویسی ندارد. یکی از مزیت‌های مانیتور خمیده این است که زاویه دید شما نسبت به لبه‌های مانیتور بهتر خواهد بود. ناگفته نماند که حالت خمیده برای مانیتورهای ۲۷ اینچ و بالاتر از این سایز توصیه می‌شود و مانیتورهای کوچکتر از این سایز که خمیده هستند تفاوت چندانی با نوع تخت ندارند. اگر شما به دنبال خرید یک مانیتور فوق عریض و یا عریض هستید قطعا مانیتورهای خمیده تجربه بهتری برای شما ایجاد خواهند کرد.

    مانیتور تخت و یا خمیده

    6- نرخ تازه‌سازی و مدت پاسخ‌دهی

    نرخ تازه سازی برای گیمرها حائز اهمیت است ولی برنامه نویسان نباید نسبت به این عامل زیاد وسواس داشته  باشند. نرخ تازه‌سازیِ در مانیتورها بین ۶۰هرتز تا ۳۶۰ هرتز است و یک مانیتور با نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز نیز برای برنامه نویسی مناسب است. مدت پاسخ دهی نیز همچون نرخ تازه سازی در انتخاب بهترین مانیتور برای برنامه نویسی زیاد مهم نیست. مانیتورهایی با مدت پاسخ‌دهی ۵ میلی‌ثانیه نیز برای کارهای برنامه نویسی خوب هستند.

    نرخ تازه‌سازی و مدت پاسخ‌دهی مانیتور

    همانطور که در بالا گفتیم شما با خرید مانیتور استوک برای برنامه نویسی می‌توانید هزینه کمتری صرف کنید و از یک مانیتور با کیفیت بهره‎‏مند شوید. در فروشگاه اینترنتی دکان استوک انواع مانیتور استوک از برندهای معتبر به فروش می‌رسد که بهترین کیفیت را دارند. از آنجا که فروشگاه اینترنتی دکان استوک به حقوق مشتریان خود اهمیت می‌دهد تمامی ‌مانیتورهای موجود در آن بهترین قیمت بازار را دارند.

     

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ استوک
    آل این وان استوک - All in one
    کیس استوک
    مانیتور استوک
    پرینتر استوک
    بازگشت به بالا