فروش اقساطی
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    پرینتر لیزری چیست + معرفی مزایا و معایب

    پرینتر لیزری چیست + معرفی مزایا و معایب

    پرینتر لیزری یکی از پرطرفدارترین و بهترین پرینترها در دنیا محسوب می‌شود و به دلیل اینکه نسبت به سایر پرینترها سرعت و دقت بالاتری در چاپ دارد در بین بسیاری از کاربران محبوب می‌باشد. امروزه در بسیاری از فروشگاه‌ها از جمله فروشگاه اینترنتی دکان استوک انواع پرینتر به فروش می‌رسد و یکی از گزینه‌های پیش روی شما پرینتر لیزری است اما آیا این پرینتر متناسب با نیاز شما است یا خیر؟

    اگر شما به دنبال خرید پرینتر لیزری هستید یا می‌خواهید با صرف هزینه کمتر خرید پرینتر استوک را انجام دهید پس بهتر است که قبل از آن با پرینتر لیزری و انواع آن آشنا شوید و مزایا و معایب آن را بدانید پس این مقاله از دکان استوک را از دست ندهید.

     

     

    آشنایی با پرینتر لیزری و انواع آن

    پرینتر لیزری نوعی چاپگر است که برای چاپ به جای استفاده از جوهر از بار لیزری الکتریکی استفاده می‌کند. پرینتر‌های لیزری معمولا قادر به ایجاد 600 نقطه در هر اینچ یا بیشتر هستند در نتیجه ظرافت و پیچیدگی‌های پروژه‌های چاپی را افزایش می‌دهند. اولین پرینتر لیزری در سال ۱۹۸۴ توسط شرکت اچ پی (hp) تولید و به بازار فروش عرضه شد که تنها قادر بود 8 صفحه در هر دقیقه را چاپ کند. با گذشت زمان پرینترهای لیزری همگام با فناوری‌های روز پیشرفته شدند و مجهز به قابلیت‌های مختلفی هستند که برخی از مدل‌ها قادر به پرینت رنگی 70 صفحه در دقیقه هستند.

    همچنین بخوانید: تفاوت پرینتر لیزری و جوهر افشان

    آشنایی با پرینتر لیزری و انواع آن

     

    1. پرینترهای لیزری بر اساس نوع چاپ

    امروزه انواع پرینتر لیزری در بازار موجود است که بر اساس قابلیت و نوع چاپ به دو دسته‌ی پرینتر لیزری تک رنگ (سیاه و سفید) و پرینتر لیزری رنگی تقسیم می‌شوند. پرینتر لیزری رنگی همانطور که از نامش مشخص است قادر به چاپ عکس و تصاویر رنگی است و از کاتریج‌های مشکی، آبی، زرد و قرمز برای چاپ استفاده می‌کند. پرینترهای تک رنگ تنها از کارتریج مشکی برای پرینت استفاده می‌کنند و در نتیجه تنها قادر به چاپ تصاویر سیاه و سفید می‌باشند.
    هزینه خرید و نگهداری پرینترهای رنگی به دلیل بالا بودن قیمت کارتریج‌های رنگی بیشتر است و از آنجا که در پروسه چاپ نیاز به عبور از چهار کاتریج رنگی است در نتیجه سرعت چاپ پرینترهای لیزری رنگی نسبت به پرینترهای تک رنگ پایین‌تر است اما شما با پرینترهای رنگی می‌توانید تصاویر رنگی و با کیفیت بالا را چاپ کنید. انتخاب نوع پرینتر لیزری به نیاز شما بستگی دارد برای مثال اگر یک دانشجو یا فریلنسر هستید و تنها می‌خواهید برخی از متون را پرینت بگیرید در نتیجه مدل‌های سیاه و سفید به درد شما می‌خورد و نیازی نیست هزینه‌ی بیشتری را صرف خرید پرینتر رنگی کنید.

    پرینترهای لیزری بر اساس نوع چاپ

     

    2. پرینتر لیزری بر اساس نوع کاربرد

    از لحاظ کاربرد، پرینترهای لیزری به دو نوع تک کاره و چند کاره تقسیم می‌شوند. پرینترهای لیزری تک کاره تنها می‌توانند اسناد و تصاویر را چاپ کنند در نتیجه برای مصارف خانگی گزینه‌ی ایده آلی هستند. پرینترهای لیزری چند کاره قابلیت‌های بیشتری دارند و علاوه بر چاپ، توانایی کپی، فکس و حتی اسکن را نیز برای کاربر فراهم می‌کنند. مدل‌های چندکاره در محیط‌های فروشگاهی، اداره و شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند چرا که نیاز به فکس، پرینت و کپی مدارک می‌باشد. سرعت چاپ پرینترهای تک کاره بیشتر از پرینترهای چندکاره است و علاوه بر اشغال فضای کمتر تعمیر آنها نیز راحت‌تر است. پرینترهای لیزری رنگی چندکاره کیفیت چاپ بالایی دارند به طوری که در بسیاری از مراکز ارائه دهنده خدمات چاپ و دفاتر فنی و مهندسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 
    در نهایت حتما قبل از خرید پرینتر لیزری نیازهای خود را بشناسید و مدلی را انتخاب کنید که بتواند خواسته‌های شما را برآورده کند. تا به اینجا با انواع پرینتر لیزری آشنا شدید اما مزایا و معایب پرینتر لیزری چیست؟

    انواع پرینتر لیزری بر اساس نوع کاربرد

    آشنایی با مزایا و معایب پرینتر لیزری

    فرقی نمی‌کند قصد دارید پرینتر استوک یا نو بخرید دانستن مزایا و معایب پرینتر لیزری به شما کمک خواهد کرد تا بهتر بدانید که آیا این محصول به درد شما می‌خورد یا نه.

    مزایای چاپگر‌های لیزری

    1- میزان ظرفیت و عمر کارتریج پرینترهای لیزری نسبت به کارتریج جوهری بیشتر است و امکان شارژ کارتریج در پرینترهای لیزری وجود دارد.
    2- سرعت چاپ پرینترهای لیزری نسبت به پرینترهای جوهر افشان بالاتر است.
    3- کیفیت بسیار بالا چاپ اسناد و متون در پرینترهای لیزری یکی دیگر از مزایای آن‌ها محسوب می‌شود.
    4- از آنجا که چاپ در پرینترهای لیزری سریع است در نتیجه می‌توانند حجم زیادی را تحمل کنند.
    5- قیمت مواد مصرفی پرینتر لیزری و ملزومات آن نسبت به پرینتر جوهری ارزان‌تر می‌باشد.

    مزایای چاپگر‌های لیزری

     

    معایب پرینتر لیزری

    1- قیمت پرینتر لیزری نسبت به قیمت پرینتر جوهرافشان بالاتر است. 
    2- اکثر مدلهای پرینتر لیزری اندازه بزرگی دارند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند.
    3- عملکرد پرینترهای لیزری در چاپ اشکال گرافیک و عکس‌ها نسبت به پرینتر‌های جوهری پایین‌تر است.

    معایب پرینتر لیزری

    خلاصه

     اگر به دنبال یک فروشگاه مناسب برای خرید پرینتر استوک هستید فروشگاه اینترنتی دکان استوک بهترین مکان است. در این فروشگاه می‌توانید پرینتر استوک را با بهترین قیمت بازار خریداری کنید. تمامی مدل‌های موجود در این فروشگاه از بهترین برندهای دنیا هستند و مجهز به بهترین و با کیفیت‌‎ترین قطعات می‌باشند. از آنجا که فروشگاه دکان استوک یک فروشگاه مشتری مدار و معتبر است تمامی محصولات خود را با تضمین قیمت و کیفیت به فروش می‌رساند و ارسال سریع کالا نیز یکی از دیگر از مزیت‌های خوب آن است.

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ استوک
    آل این وان استوک - All in one
    کیس استوک
    مانیتور استوک
    پرینتر استوک
    بازگشت به بالا