فروش اقساطی
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    تفاوت پرینتر لیزری و جوهر افشان

    تفاوت پرینتر لیزری و جوهر افشان

    پرینترها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که از نظر ابعاد، نوع کاربری (تک کاره و چندکاره)، قیمت، سرعت چاپ و دیگر مشخصات با یکدیگر متفاوت هستند. پرینتر لیزری و پرینتر جوهرافشان از پرینترهای محبوب در بین کاربران ایرانی به شمار می‌آیند و بسیاری از افراد که برای مصارف خانگی یا اداری خود به دنبال خرید پرینتر هستند این سوال را دارند که پرینتر جوهر افشان بهتر است یا لیزری؟ (مقایسه پرینتر لیزری و جوهر افشان) اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید پس تا آخر این مقاله از دکان استوک همراه ما باشید تا با تفاوت پرینتر لیزری و جوهر افشان آشنا شوید و در زمان خرید پرینتری مناسب و متناسب با نیازهایتان را انتخاب کنید. 

     

    مهم ترین تفاوت های پرینتر لیزری و جوهر افشان

    ما در این بخش به بررسی تفاوت پرینتر جوهر افشان و لیزری میپزدازیم و این دو نوع پرینتر و چاپگر را با توجه به موارد زیر مقایسه خواهیم کرد.

    • ابعاد و اندازه
    • کیفیت چاپ
    • سرعت چاپ
    • خروجی چاپ
    • تفاوت قیمت
    • قیمت موارد مصرفی و کاتریج
    • ظرفیت کاتریج
    • ابعاد و ضخامت کاغذ چاپ

    تفاوت های پرینتر لیزری و جوهر افشان

     

    1- ابعاد و اندازه

    اکثر پرینتر‌های لیزری نسبت به پرینتر‌های جوهرافشان بزرگتر هستند و ابعاد بیشتری دارند در نتیجه فضای زیادی را اشغال می‌کنند. بنابراین اگر محیط شرکت و خانه شما کوچک است و با مشکل محدودیت فضا روبه رو هستید ما به شما خرید پرینتر جوهر افشان را پیشنهاد می‌کنیم. البته تک کاره و چند کاره بودن پرینتر هم تاثیر زیادی در ابعاد و اندازه آن دارد که باید به این نکته هم توجه کنید. درصورتی که تمایل به خرید پرینتر استوک تک کار یا چند کاره دارید می‌توانید روی لینک های زیر کلیک کنید:

    پرینتر استوک تک کاره

    پرینتر استوک چندکاره

    ابعاد و اندازه پرینتر لیزری و جوهر افشان

     

    2- کیفیت چاپ

    چاپگرهای جوهرافشان جهت چاپ اشکال گرافیکی و تصاویر گزینه بسیار مناسبی هستند ولی زمانی که صحبت از چاپ سیاه و سفید صفحات متنی می‌شود، چاپگرهای لیزری بهتر عمل می‌کنند و انتخاب مناسب‌تری هستند. البته چاپگر‌های لیزری رنگی نیز توانایی چاپ اشکال گرافیکی و تصاویر را دارند ولی کیفیت تصاویر چاپ شده توسط آنها قابل قیاس با چاپگرهای جوهرافشان نیست. 

    بنابراین اگر می‌خواهید بیشتر از پرینتر خود برای چاپ تصاویر و چارت‌های رنگی استفاده کنید ما به شما خرید پرینتر جوهر افشان را پیشنهاد می‌کنیم و برای چاپ سیاه و سفید تکالیف و گزارشات مدرسه یا دانشگاه پرینترهای لیزری سیاه و سفید بهترین انتخاب برای شما هستند.

    این نکته را نیز به یاد داشته باشید که کیفیت متن چاپ شده در هر دو چاپگر جوهر افشان و لیزری در ابعاد چاپ نرمال یکسان است. ولی اگر نیاز به چاپ متونی با فونت سایز کوچکتر دارید بدون شک پرینتر لیزری نسبت به جوهر افشان بهتر عمل می‌کند و میزان خوانایی نوشته‌ها در پرینترهای لیزری بیشتر است.

    همچنین بخوانید: بهترین مارک برای خرید پرینتر


    کیفیت چاپ پرینتر در پرینتر لیزری و جوهر افشان


    3- سرعت چاپ چاپگر

    سرعت چاپ پرینتر لیزری بیشتر از پرینتر جوهرافشان است بنابراین اگر به یک چاپگر مناسب برای چاپ اسناد و مدارک با سرعت بالا نیاز دارید پرینترهای لیزری گزینه ایده‌آلی هستند و همچنین پرینترهای لیزری به دلیل چاپ صفحات زیاد در زمان کم مناسب مصارف اداری هستند. در پرینترهای جوهر افشان فرآیند چاپ با ترکیب کاتریج مشکی با سه کاتریج رنگی صورت می‌گیرد و همین پروسه ترکیب کاتریج‌ها زمانبر است و همین مساله باعث می‌شود تا سرعت چاپ این پرینترها پایین بیایید ولی در عوض عکس‌ها را با کیفیت بالایی چاپ می‌کنند. 


    مقایسه سرعت چاپ چاپگر در پرینتر لیزری و جوهر افشان


    4- خروجی چاپ چاپگر

    چاپگرهای لیزری جهت چاپ از پودرهای مخصوصی استفاده می‌کنند که پس از چاپ روی سطح کاغذ قرار می‌گیرند و حتی اگر کاغذ نازک باشد به آن آسیبی وارد نمی‌شود ولی پرینتر جوهر افشان از جوهر استفاده می‌کند و به همین دلیل سطح کاغذ را مرطوب می‌کند و برجستگی‌هایی در کاغذ‌های نازک ایجاد می‌شود. اگر شما تجربه استفاده از این دو نوع پرینتر را داشته باشید حتما متوجه این موضوع شده‌اید که برگه خارج شده از چاپگر لیزری کاملا خشک است ولی در چاپگر جوهر افشان رطوبت برگه خارج شده را می‌توانید احساس کنید.


    خروجی چاپ در چاپگر لیزری و جوهر افشان


    5- تفاوت قیمت پرینتر

    قیمت چاپگر جوهر افشان نسبت به چاپگر لیزری بسیار کمتر است و همین موضوع سبب شده تا فروش خوبی را در بازار داشته و گزینه مناسبی برای آن دسته از کاربرانی باشد که توانایی مالی بالایی جهت خرید پرینتر را ندارند. ولی این نکته را نیز به یاد داشته باشید که هزینه نگهداری و تعمیر چاپگرهای جوهر افشان بیشتر از چاپگرهای لیزری است.


    مقایسه قیمت پرینتر لیزری و جوهر افشان


    6- قیمت مواد مصرفی و کاتریج

    هزینه مواد مصرفی در پرینترهای جوهر افشان بسیار بیشتر از پرینترهای لیزری است. قیمت یک کاتریج اصل جوهری بالا است و حدود یک سوم قیمت خود پرینتر جوهر افشان است و از طرفی ظرفیت بسیار کمتری نسبت به کاتریج تونر دارد از این رو شرکت‌ها و اداراتی که حجم کاری بالایی دارند هر ماه مجبور به خرید کاتریج شده و باید حدود یک سوم قیمت پرینتر هزینه ‌کنند. البته کاتریج‌های جوهری قابلیت شارژ دارند و برخی از کاربران خانگی با شارژ کردن کاتریج نیاز خود را رفع می‌کنند ولی این کار ممکن است به هد پرینتر جوهر افشان آسیب وارد کند و از عمر آن بکاهد.


    قیمت مواد مصرفی و کاتریج در پرینتر لیزری و جوهر افشان


    7- ظرفیت کاتریج

    ظرفیت و طول عمر کاتریج تونر پرینتر لیزری نسبت به کاتریج جوهری پرینتر جوهر افشان بسیار بیشتر است در واقع کاتریج پرینترهای لیزری به دلیل اینکه ظرفیت خوبی دارند تعداد صفحات بیشتری را به نسبت کاتریج جوهری یا کاتریج پرینترهای جوهر افشان چاپ می‌کنند. همین ویژگی در کنار پایین بودن هزینه مواد مصرفی و سرعت بالای چاپگر لیزری سبب شده تا کاربرانی که حجم کاری بالایی دارند به خرید پرینتر لیزری روی بیاورند.

     
    8- ابعاد و ضخامت کاغذ چاپ

    چاپگرهای جوهر افشان به دلیل اینکه از جوهر برای چاپ استفاده می‌کنند، روی انواع کاغذهای گلاسه و ضخیم و هچنین کاغذ با ابعاد مختلف قابلیت چاپ را دارند. ولی در پرینترهای لیزری برای استفاده کاغذ محدودیت بیشتری وجود دارد و توانایی چاپ روی هر کاغذ با هر ضخامتی را ندارند و عمدتا این پرینترها در ابعاد A4 عرضه می‌شوند.


    ابعاد و ضخامت کاغذ چاپ در پرینتر لیزری و جوهر افشان

     

    فرقی نمی‌کند قصد خرید پرینتر استوک، دسته دوم و یا نو را دارید بدون شک با توجه به موارد ذکر شده و دانستن تفاوت پرینتر لیزری و جوهر افشان شما تصمیم‌گیری بهتری خواهید داشت چرا که به طور کامل به بررسی و مقایسه این 2 نوع پرینتر پرداختیم و در زمان خرید پرینتری متناسب با نیاز و خواسته‌هایتان را انتخاب خواهید کرد. همچنین این نکته را نیز به یاد داشته باشید که خرید خود را از فروشگاهی معتبر و قابل اعتماد انجام دهید. فروشگاه اینترنتی دکان استوک یکی از فروشگاه‌های معتبر جهت خرید پرینتر استوک و دسته دوم است و تمامی پرینترهای استوک را از برندهای معتبر جمع آوری کرده و با تضمین کیفیت و قیمت به مشتریان عزیز عرضه می‌دارد. 

     

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ استوک
    آل این وان استوک - All in one
    کیس استوک
    مانیتور استوک
    پرینتر استوک
    بازگشت به بالا