فروش اقساطی
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    ویژگی ها و سیستم مورد نیاز ویندوز 12

    ویژگی ها و سیستم مورد نیاز ویندوز 12

    شرکت مایکروسافت یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های تولید کننده سیستم عامل دسکتاپ در دنیاست. در گزارش‌های حاکی این شرکت در حال آماده سازی نسخه ویندوز ۱۲ است که احتمال می‌رود در سال ۲۰۲۴ عرضه شود. در این مقاله از دکان استوک تصمیم گرفتیم تا شما را با امکانات و ویژگی‌های به کار رفته در ویندوز ۱۲ آشنا کنیم و همچنین در مورد سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۲ اطلاعاتی را به شما بدهیم.

    از آنجا که این روزها بازار خرید لپ‌تاپ‌های استوک بسیار بالا است و برای بسیاری از افراد که به سراغ خرید لپ‌تاپ‌های استوک می‌روند ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا امکان نصب ویندوز ۱۲ بر روی این دستگاه‌ها وجود دارد یا خیر؟ در انتهای این مقاله نیز به توضیحی مختصری در رابطه با این موضوع می‌پردازیم. پس اگر می‌خواهید همه چیز در مورد ویندوز ۱۲ را بدانید تا انتهای این مقاله از دکان استوک با ما همراه باشید.

    ویژگی های سیستم عامل ویندوز 12 چیست؟

    ویژگی های سیستم عامل ویندوز 12 چیست؟

    اگر بخواهیم در مورد ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۲ صحبت کنیم باید صراحتا بگوییم که هنوز خیلی زود است اما ما با تکیه بر گزارش‌ها و نگاهی به آنچه که ممکن است بخشی از این بروزرسانی بزرگ باشد اطلاعاتی را به شما می‌دهیم.

    1- رابط کاربری جدید

    شرکت مایکروسافت یک رابط کاربری دسکتاپ را با ویندوز ۱۲ که کاملاً جدید است منتشر خواهد کرد این ویژگی قبلاً در نسخه‌های آزمایشی و دمو دیده نشده است. در این رابط کاربری جدید یک نوار وظیفه شناور که شبیه به نوار وضعیت است و برخی از نمادهای سیستم مانند وجیت‌های آب و هوا، باتری، نشانگرهای Wi-Fi و... در آن نمایش داده خواهد شد. این نوار در واقع پیش از این در macOS نیز وجود داشت ولی این بار شرکت مایکروسافت آن را در بالای صفحه جای داده است. ناگفته نماند که این ویژگی یکی از نمونه‌های اولیه طراحی ویندوز ۱۲ می‌باشد و شاید تا زمان عرضه آن رابط کاربری دستخوش تغییر قرار بگیرد و یا به طور کلی حذف شود.

    2- هوش مصنوعی

    شرکت مایکروسافت احتمالا ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری را در ویندوز ۱۲ به کار ببرد. انتظار می‌رود که این شرکت فناوری‌هایی مختلفی مانند ChatGPT و DALL-E 2 را به صورت بومی و کاربردی برای اولین بار در ویندوز ۱۲ ارائه دهد. همچنین از ویژگی‌های متعدد OpenAI نیز در ویندوز ۱۲ استفاده کند. یکی از ویژگی‌هایی که احتمال دارد شرکت مایکروسافت در ویندوز ۱۲ به کار ببرد این است که این سیستم عامل محتوای روی صفحه را تشخیص می‌دهد و با توجه به آنچه که در صفحه وجود دارد اقدامات مختلفی را به کاربر پیشنهاد خواهد داد. همچنین ویندوز ۱۲ قابلیت تشخیص اشیای موجود در عکس را دارد و کپی کردن شی و چسباندن آن در جایی دیگر را برای کاربر آسان‌تر می‌کند.

    3- بروزرسانی سریعتر

    یکی از تغییراتی که در ویندوز ۱۲ به وجود می‌آید جداسازی حالت است در این ویژگی کاربر به بخش‌های خاصی از سیستم عامل دسترسی ندارد و شرکت مایکروسافت آنها را در پارتیشن بندی‌های جداگانه قرار می‌دهد دلیل این موضوع این است که ویندوز می‌تواند بدون هیچ نگرانی و بدون دخالت کاربر پارتیشن‌های اصلی را آزادانه بروزرسانی کند. از مزایای دیگر تفکیک حالت می‌توانیم به تجربه بازنشانی با اعتماد بالاتر نیز اشاره کنیم چون برای کاربران امکان دسترسی به پارتیشن‌ها از طریق فایل‌های سیستمی وجود ندارد در نتیجه این فایل‌ها نیز کمتر خراب خواهند شد و بازنشانی کامپیوتر عملکرد بهتری خواهد داشت.

    4- قابلیت مقیاس پذیری و قابلیت CorePC 

    طبق گزارش‌های حاکی از سوی سایت Windows Central شرکت مایکروسافت بر روی پروژه جدیدی با نام CorePC مشغول به کار می‌باشد و قرار است که سیستم عامل ویندوز دارای ساختاری ماژولار و مدرن باشد. یکی از مهمترین اهداف این پروژه این است که برنامه‌های مبتنی بر Win32 با این ساختار مدرن و ماژولار سازگار هستند و همچنین می‌توان برخی از اجزای سیستم عامل را بر روی دستگاه‌های خاص فعال یا غیرفعال کرد. در واقع یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این ساختار را می‌توان امکان سفارش سازی و انطباق با دستگاه‌های مختلف برشمرد. کاربر می‌تواند ویندوز ۱۲ را بر روی دستگاه‌های تاشو و مبتنی بر دو نمایشگر به راحتی به اجرا در بیاورد.

    5- دیگر ویژگی‌های مورد انتظار در ویندوز ۱۲

    از ویژگی‌هایی که انتظار می‌رود در سیستم عامل ویندوز ۱۲ شرکت مایکروسافت مشاهده کنیم می‌توانیم به مواردی چون بروزرسانی یکپارچه، بهبود در وضعیت ویجت‌ها، امکان سفارش سازی منوی استارت، ادغام کردن بهتر و بیشتر تنظیمات و کنترل پنل، امکان حذف و نصب راحت‌تر برنامه‌ها و... را نام برد. همچنین انتظار می‌رود که سیستم عامل ویندوز از دستگاه صفحه نمایش لمسی و همینطور صفحه کلید به صورت پیشرفته و مجتمع پشتیبانی کند و برخی از منابع گزارش داده‌اند که احتمال دارد بخش کنترل پنل در تب تنظیمات جای داده شود. از دیگر قابلیت‌های ویندوز 12 این است که نصب نرم‌افزار در شبیه ساز اندروید داخل ویندوز تنها محدود به فروشگاه Amazon Store نباشد و بتوان علاوه بر امکان استفاده از گوگل پلی استور فایل‌های apk را نیز به صورت مستقیم نصب کرده و مورد استفاده قرار داد.

     

    سیستم مورد نیاز ویندوز 12 چیست؟

    سیستم مورد نیاز ویندوز 12 چیست؟

    زمانی که خبر از عرضه ویندوز 11 آمد یکی از مهم‌ترین پیش نیازهای نصب آن قطعه‌ای سخت‌افزاری به نام TPM بود که مادربردهای جدید آن را دارند در نتیجه امکان نصب آن بر روی یارانه‌های شخصی قدیمی نبود و برای بسیاری از کاربران این سوال پیش می‌آید که آیا ویندوز 12 نیز نیاز به این پیش نیاز دارد یا خیر؟ متاسفانه نمی‌توان به طور دقیق به این سوال پاسخ داد اما انتظار می‌رود که شرکت مایکروسافت برای نصب ویندوز 12 پیش نیاز مشابه‌ای تعیین نماید. احتمالا راه حلی برای رایانه‌های شخصی قدیمی وجود خواهد داشت تا بتوانند از ویندوز 12 استفاده کنند. سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 12 شامل:
    • حافظه رم (RAM) حداقل با ظرفیت 8 گیگابایت 
    • ماژول امنیتی TPM 2.0
    • حداقل 64 گیگابایت حافظه داخلی
    • نمایشگر بزرگتر از 9 اینچ با وضوح بالا و کیفیت HD (720p) 
    • پردازنده 64 بیتی
    • بهره‌مندی و پشتیبانی از بوت ایمن UEFI
    • پشتیبانی کردن از گرافیک دایرکت ‌ایکس ۱۲ (DirectX 12) و WDDM 2.x
    موارد گفته شده احتمالی است و تا زمان عرضه ویندوز 12 ممکن است دچار تغییر شوند.

    آیا ویندوز 12 روی لپ تاپ های استوک نصب می ‌شود؟

    آیا ویندوز 12 روی لپ تاپ های استوک نصب می ‌شود؟

    امکان نصب ویندوز 12 بر روی لپ تاپ‌های استوک به مشخصات سخت افزاری دستگاه بستگی دارد که آیا لپ تاپ استوک به سخت افزارهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم مجهز شده باشد یا خیر. البته بازم هم ذکر می‌کنیم که موارد گفته شده احتمالی است و باید منتظر بود تا پیش نیازها و سخت افزار مورد نیاز برای ویندوز 12 به صورت رسمی از سوی مایکروسافت اعلام شوند.

    نتیجه گیری

    سیستم عامل ویندوز 12 همانند ویندوز 11 رایگان است و قرار است جانشین ویندوز 11 شود. طبق اطلاعات نشر شده از ویندوز 12 امینت آن از تمامی ویندوز های عرضه شده توسط شرکت مایکروسافت بالاتر بوده و هزینه نصب قانونی و اورجینال ویندوز 12 قرار نیست دچار افزایش چشمگیری شود و ممکن است قیمت آن با همان هزینه خرید سری های متفاوت ویندوز 11 برابر باشد.

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ استوک
    آل این وان استوک - All in one
    کیس استوک
    مانیتور استوک
    پرینتر استوک
    بازگشت به بالا