فروش اقساطی
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    چه لپ تاپی بخریم؟ (راهنمای خرید لپ تاپ و معرفی بهترین برند)

    چه لپ تاپی بخریم؟ (راهنمای خرید لپ تاپ و معرفی بهترین برند)

    در حال حاضر تنوع بالایی از مدل‌های مختلف لپ تاپ در بازار وجود دارد که از نظر قیمت، برند سازنده (مارک)، اندازه، وزن، قابلیت‌‌ها، مشخصات سخت افزاری و سایر ویژگی‌ها با یکدیگر متفاوت هستند که همین مساله سبب شده است تا بسیاری از خریداران در انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ گیج شوند.

    اگر شما هم به دنبال خرید لپ تاپ خوب برای خود هستید و ذهنتان را سوالاتی از قبیل اینکه چه لپ تاپی بخریم؟ یا ویژگی‌های یک لپ تاپ مناسب چیست؟ درگیر کرده است پس این مقاله از دکان استوک را از دست ندهید و تا آخر آن همراه ما باشید. در این مقاله ما جامع‌ترین راهنمای خرید لپ تاپ را شرح داده‌ایم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

     

     

    کامل ترین راهنمای خرید لپ تاپ

    بهترین لپ تاپ برای شما مدلی است که بتواند به بهترین شکل ممکن تمامی نیازهایتان را پوشش دهد که این پوشش شامل قیمت، حمل راحت، نوع استفاده و ... می‌شود. از طرفی قیمت لپ تاپ نسبتا بالاست و جزو کالاهای گران قیمت به شمار می‌آید در نتیجه در زمان خرید می‌بایست به نکات مختلفی توجه کنید تا پس از خرید پشمان نشوید. نکات کلیدی خرید لپ تاپ شامل موارد زیر می‌شود:

    در ادامه به توضیح هر بخش خواهیم پرداخت:

    کامل ترین راهنمای خرید لپ تاپ

     

    همچنین بخوانید: راهنمای خرید لپ تاپ استوک

    1- شناخت نیازهایتان

    در ابتدا باید نیازهای خود را بررسی کنید تا بدانید که هدفتان از خرید لپ تاپ چیست. اگر به دنبال خرید لپ تاپی برای انجام کارهای روزمره و عادی چون وبگردی، گوشی دادن به موسیقی، تماشای فیلم، استفاده از نرم افزارهای آفیس و ... هستید یک لپ تاپ میان رده و معمولی به خوبی برطرف کننده نیازهای شما است و لازم نیست هزینه اضافی بابت خرید لپ تاپ‌ قوی‌تر صرف کنید. اما اگر برای کارهای تخصصی و حرفه‌ای چون برنامه‌نویسی، گرافیک و یا گیمینگ به دنبال خرید لپ تاپ هستید باید به سراغ مدل‌هایی بروید که از لحاظ سخت افزاری و سایر ویژگی‌ها به گونه‌ای باشند که توانایی پاسخگویی به نیازهای شما را داشته باشند که معمولا قیمت بالایی نیز دارند.

    2- اندازه صفحه نمایش

    اندازه صفحه نمایش

    اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که زیاد اهل مسافرت هستید و یا اینکه مجبور هستید به صورت روزانه لپ تاپ خود را به بیرون از منزل ببرید باید مدل‌هایی با صفحه نمایش کوچک‌تر را برای خرید انتخاب کنید، لپ تاپ‌ها در صفحه نمایش با اندازه‌های متنوع طراحی و تولید می‌شوند که لپ تاپ‌های 12.5 تا 14 اینچی حمل آسانی دارند. لپ تاپ‌هایی که زیاد جهت حمل شدن طراحی نشده‌اند و یا کاربرد آنها بیشتر جهت تماشای فیلم و استفاده در منزل است، صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر در حد 15 تا 17 اینچی دارند.

    3- عمر باتری

    اگر در همه جا به لپ تاپ خود نیاز دارید و مجبور به استفاده مداوم از آن هستید باید به سراغ خرید لپ تاپی بروید که علاوه بر وزن کم عمر باتری بالایی نیز داشته باشد تا در صورت عدم دسترسی به برق در زمان استفاده از لپ تاپ نگران اتمام شارژ باتری آن نباشید. میزان ایده‌آل عمر باتری لپ تاپ بین 7 تا 8 ساعت است.

    4- مشخصات سخت افزاری

    مشخصات سخت افزاری لپ تاپ تعیین کننده این است که توانایی انجام چه کاری را دارد. بدون شک هر چه مشخصات سخت افزاری دستگاه بالاتر و قوی‌تر باشد قیمت آن نیز بالاتر می‌رود. مشخصات سخت افزاری لپ تاپ شامل پردازنده، کارت گرافیک، رم، هارد و... است که می‌بایست متناسب با نوع نیاز و کاربری انتخاب شود. برای مثال برای یک گرافیست قدرت پردازش و گرافیکی بالای لپ تاپ اهمیت زیادی دارد. به طور کلی لپ تاپ‌هایی که برای گیمینگ، مهندسی و یا کارهای گرافیکی خریداری می‌شوند باید مجهز به سخت افزارهای بسیار قوی باشند. ولی لپ تاپ‌های خانگی و اداری نیاز نیست که پردازنده و گرافیک بسیار قوی و پیشرفته‌ای داشته باشند.

    5- کیفیت تصویر صفحه نمایش

    کیفیت تصویر صفحه نمایش

    کیفیت و وضوح تصویر صفحه نمایش لپ تاپ برای گیمرها و ادیتورهای محتواهای ویدئویی از اهمیت زیادی برخوردار است در نتیجه این دسته از کاربران باید به دنبال لپ تاپی باشند که صفحه نمایش با کیفیت تصویر بالا در حد فول اچ دی داشته باشد و نرخ نوسازی آن نیز بالا باشد. برای گیمینگ نرخ نوسازی اهمیت بسیاری دارد.

    6- طراحی ظاهری و کاربری آسان

    در زمان خرید به سبک طراحی و مشخصات ظاهری لپ تاپ نیز توجه کنید. امروزه برندهای سازنده برای پیروزی در بازار رقابت دائما در حال به‌روزتر و مدرن‌تر کردن طراحی لپ تاپ‌های خود هستند. علاوه بر طراحی ظاهری دقت کنید که لپ تاپ انتخابی شما کاربری راحتی نیز داشته باشد برای مثال کار با صفحه کلید آن راحت باشد.

    7- نوع سیستم عامل لپ تاپ

    یکی از مهم‌ترین نکات خرید لپ تاپ توجه به سیستم عامل آن است. سیستم عامل ویندوز رایج‌ترین نوع سیستم عامل است که توسط شرکت مایکروسافت طراحی شده و اکثر افراد با آن آشنا هستند و از قابلیت انعطاف پذیری بالایی نیز برخوردار است به همین دلیل به انتخاب اول بسیاری از کاربران تبدیل شده است. سیستم عامل مک نیز به صورت اختصاصی تنها در لپ تاپ‌های شرکت اپل استفاده می‌شود که طراحی با کیفیت و داشتن نمایشگرهای باور نکردنی از ویژگی‌های آنهاست و البته قیمت بالاتری را نسبت به لپ تاپ‌های ویندوزی دارند. اگر عادت به استفاده از سیستم عامل ویندوز دارید قطعا کار کردن با سیستم عامل مک در روزهای اول برای شما سخت و آزاردهنده خواهد بود. اخیرا لپ تاپ‌هایی نیز با سیستم عامل گوگل کروم روانه بازار شده‌اند که اکثر آنها مقرون به صرفه‌ترند ولی از لحاظ عملکرد و قابلیت‌ها نسبت به مک و ویندوز محدودتر هستند. فضای سیستم عامل کروم گوگل ساده و امن است و رابط کاربری آن بیشتر به ویندوز نزدیک است.

    8- برند سازنده

    برند سازنده

    برند سازنده یا همان مارک تاثیر مستقیمی بر کیفیت و کارایی لپ تاپ دارد. امروزه شرکت‌های بسیاری در زمینه ساخت و تولید لپ تاپ فعالیت دارند که برخی از آنها به دلیل تولید محصولات با کیفیت توانسته‌اند به محبوبیت بالایی برسند و فروش خوبی را در بازار داشته باشند. بنابراین توصیه ما به شما این است که خرید خود را از برندهای معتبر و شناخته شده‌ای که امتحان خود را پس داده‌اند انجام دهید. برندهایی چون اپل (Apple)، ریزر (Razer)، دل (Dell)، لنوو (Lenovo)، ایسوس (ASUS)، ایسر (Acer)، سونی (sony) و اچ پی (hp) جزو برترین برندهای تولید کننده لپ تاپ به شمار می‌آیند.

    9- قیمت لپ تاپ

    قیمت لپ تاپ یکی از مهم‌ترین مواردی است که تاثیر بسیار زیادی در انتخاب نهایی ما دارد. اینکه چه لپ تاپی بخریم تا حد زیادی به میران بودجه و توانایی مالی ما بستگی دارد در واقع قیمت می‌تواند محدود کننده انتخاب‌های ما باشد. اگر از نظر مالی توانایی خرید لپ تاپ آکبند دلخواه خود را ندارید می‌توانید به سراغ خرید لپ تاپ استوک و یا خرید لپ تاپ دسته دوم بروید که قیمت مناسب‌تری دارند. فروشگاه اینترنتی دکان استوک یکی از فروشگاه‌های معتبر در زمینه فروش غیر حضوری لپ تاپ استوک از برندهای معتبر است که از طریق آن می‌توانید لپ تاپ استوک متناسب با نیازهای خود را با تضمین کیفیت و قیمت خریداری کنید. 

    نتیجه گیری

    نتیجه گیری

    قبل از خرید لپتاپ باید بدانید که با چه هدفی می خواهید آن را خریداری کنید و با توجه به آن اطلاعاتی درباره مشخصات و کارایی لپتاپ موردنظر کسب کنید تا ببینید آیا لپتاپ منتخب شما توانایی برطرف کردن نیاز هایتان را دارد یا نه! سپس باید با توجه به بودجه ای که مد نظر دارید سری مناسب رده کاربری خود از هر برندی که فکر می کنید بهتر است انتخاب و خریداری کنید. برای داشتن یک خرید مطمئن می توانید سایت فروشگاه دکان استوک را انتخاب کنید تا با قیمت مناسب صاحب یک لپتاپ استوک وارداتی با گرید بالا شوید.

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ استوک
    آل این وان استوک - All in one
    کیس استوک
    مانیتور استوک
    پرینتر استوک
    بازگشت به بالا