فروش اقساطی
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    پرینتر جوهر افشان چیست؟ + مزایا و معایب آن

    پرینتر جوهر افشان چیست؟ + مزایا و معایب آن

    پرینتر جوهر افشان (Inkjet Printer) از پرطرفدارترین پرینترهای موجود در بازار است که این روزها در بسیاری از ادارات و خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر قصد خرید پرینتر یا چاپگر جوهر افشان را دارید بهتر است اطلاعاتی درباره آن داشته باشید ما در این مقاله از دکان استوک تصمیم گرفتیم تا شما را با پرینتر جوهر افشان و انواع آن آشنا کنیم. پرینترهای جوهر افشان مزایا و معایب مختلفی دارند که با دانستن آنها می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید که آیا این نوع از پرینتر به درد شما می‌خورد یا خیر. اگر می‌خواهید بدانید که پرینتر جوهر افشان برای چه کاربرانی مناسب است پس تا انتهای این مقاله از دکان استوک با ما همراه باشید.

     

     

    آشنایی با پرینتر جوهر افشان و انواع آن

    چاپگر جوهر افشان برای چاپ از مایع یا همان جوهر استفاده می‌کند. این پرینترها از یک کارتریج، سوزن نازل و هد استفاده می‌کنند و نحوه کار به این صورت است که برای چاپ متون و تصاویر ذرات بسیار کوچکی از جوهر روی کاغذ پخش می‌شود و این روش برای چاپ تصاویر که رنگ روشنی دارند بسیار ایده‌آل است.

    پرینترهای جوهر افشان در انواع مختلفی تولید و به بازار‌های فروش عرضه می‌شوند که می‌توان مدل‌های تک کاره و چند کاره را نام ببریم. مدل‌های تک کاره تنها قابلیت چاپ تصاویر را دارند و پرینترهای چند کاره علاوه بر چاپ به قابلیت‌های متعددی چون اسکن، کپی و فکس مجهز شده‌اند. از لحاظ نوع کارکرد پرینترهای جوهر افشان را می‌توان به دو دسته خانگی و اداری تقسیم کرد که البته برخی از مدل‌ها هم برای منازل و هم برای ادارات مناسب هستند. قیمت پرینتر جوهر افشان با توجه به نوع مدل و قابلیت‌های آن متفاوت است و همچنین برند سازنده نیز تاثیر مستقیم بر قیمت چاپگر جوهر افشان دارد.

    همچنین بخوانید: تفاوت پرینتر لیزری و جوهر افشان

    آشنایی با پرینتر جوهر افشان و انواع آن

     

    مزایا و معایب پرینتر جوهر افشان

    در این بخش شما را با مزایا و معایب پرینترهای جوهر افشان آشنا می‌کنیم تا به شناخت کامل و دقیق‎تری از این نوع پرینترها برسید.

    مزایای پرینتر جوهر افشان

    مزایای چاپگر جوهر افشان شامل موارد زیر می‌شود:

    1- قیمت مناسب

    قیمت چاپگر جوهر افشان نسبت به پرینتر لیزری پایین‌تر است و اگر شما توانایی مالی بالا برای خرید ندارید انتخاب پرینتر جوهرافشان گزینه مناسبی برای شما است.

    2- حجم کم و وزن پایین

    از مزایای پرینتر جوهرافشان این است که بیشتر مدل‌های آن وزن پایین و حجم کمی‌دارند به همین دلیل فضای زیادی را در محیط و میز کار اشغال نمی کنند.

    3- توانایی چاپ بر روی ابزارهای مختلف

    یکی از مواردی که سبب شده است تا پرینترهای جوهر افشان کاربردی باشند همه کاره بودن آنها است یعنی قابلیت چاپ بر روی انواع ابزارها چون پارچه، سی دی و سطوح مختلف را دارند شما می‌توانید با خیالی آسوده بر روی هر سطحی چاپ‌های با کیفیت را ایجاد کنید و از آنها برای کارهای خود بهره بگیرید.

    4- قابلیت شارژ کارتریج جوهری

    به راحتی می‌توانید کارتریج پرینتر جوهر افشان را چند دفعه شارژ کنید و برخلاف پرینترهای لیزری دیگر نیاز به خرید کامل کارتریج نمی‌باشد در نتیجه هزینه‌های شما کمتر خواهد بود.

    5- مناسب برای چاپ تصاویر با کیفیت بالا

    پرینترهای جوهر افشان در ترکیب کردن رنگ‌ها توانایی بهتری دارند و تنوع رنگی بیشتری را نسبت به پرینترهای لیزری ارائه می‌دهند در نتیجه گزینه ایده آل‌تری برای چاپ تصاویر و اسناد با کیفیت بالا محسوب می‌شوند.

    6- سازگاری با کاغذ با ابعاد مختلف

    به راحتی می‌توان تصاویر را بر روی کاغذهایی با ابعاد مختلف چاپ کنیم و یکی از مزایای چاپگر جوهر افشان این است که با کاغذهایی که ابعاد بزرگی دارند نیز سازگار می‌باشد.

     

    معایب پرینتر جوهر افشان

    از معایب چاپگر جوهر افشان می‌توان موارد زیر را نام برد: 

    معایب پرینتر جوهر افشان

     

    1- پایین بودن سرعت چاپ

    پرینتر جوهر افشان جهت پخش رنگ نیاز به تولید فشار لازم دارد به همین دلیل نسبت به پرینترهای لیزری سرعت چاپ پایین ‎تری داشته و در نتیجه برای بخش‌هایی که نیاز به سرعت بالایی برای چاپ دارند مناسب نیست و بهتر است که به سراغ خرید پرینترهای لیزری بروید. ناگفته نماند که سرعت پایین پرینترهای جوهر افشان سبب شده است تا کیفیت چاپ نهایی افزایش بیابد.

    2- مناسب نبودن برای چاپ‌های طولانی

    چاپگر جوهر افشان برای ایجاد فشار و تبخیر،گرمای زیادی تولید می‌کند اگر شما به صورت مداوم و طولانی از این پرینتر برای چاپ استفاده کنید قطعاً عمر دستگاه کاهش پیدا می‌کند و صدماتی به جاهای مختلف دستگاه وارد خواهد شد.

    3- پایین بودن ظرفیت چاپ

    میزان ظرفیت سینی کاغذ در چاپگرهای جوهر افشان از ۵۰ برگه شروع شده و تا 100 برگه نیز می‌رسد ولی ممکن است این مقدار برای کاربرانی که زیاد چاپ می کنند تعداد کمی ‌باشد.

    4- خشک شدن کاتریج

    اگر زمان طولانی از پرینتر جوهر افشان استفاده نکنید کاتریج خشک شده و دیگر قابلیت استفاده ندارد کاتریج‌ها تاریخ انقضا دارند. علاوه بر این مورد کار نکردن یک دوره طولانی مدت با پرینتر جوهر افشان به هد دستگاه نیز آسیب وارد می‌کند و فرآیند چاپ دچار مشکل خواهد شد.

    همچنین بخوانید: بهترین مارک پرینتر

    کاربران مناسب پرینترهای جوهر افشان

    از آنجا که پرینترهای جوهر افشان تصاویر را با کیفیت و وضوح بالا چاپ می‌کنند در نتیجه برای کسانی که احتیاج به چاپ تصاویر زنده دارند بسیار مناسب هستند. در واقع عکاسان و صاحبان آتلیه بهترین کاربران برای استفاده از پرینترهای جوهر افشان محسوب می‌شوند.

    کاربران مناسب پرینترهای جوهر افشان

     

    نتیجه گیری

    در فروشگاه اینترنتی دکان استوک مدل‌های متنوعی از پرینتر استوک به فروش می‌رسد. پرینترهای استوک قیمت پایین‌تری نسبت به مدل‌های نو داشته و از لحاظ کارایی تفاوتی با آنها ندارند. شما با خرید پرینتر استوک از دکان استوک از محصولی با کیفیت برخوردار می‌شوید. قیمت پرینتر استوک در فروشگاه اینترنتی دکان استوک بهترین قیمت بازار است و شما می‌توانید پرینتر دلخواه خود را با قیمتی مناسب ‎تر از سایر فروشگاه‌ها خریداری کنید.

     

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ استوک
    آل این وان استوک - All in one
    کیس استوک
    مانیتور استوک
    پرینتر استوک
    بازگشت به بالا