فروش اقساطی
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    مقایسه لپ تاپ دل و اچ پی (لپ تاپ دل بهتر است یا اچ پی؟)

     مقایسه لپ تاپ دل و اچ پی (لپ تاپ دل بهتر است یا اچ پی؟)

    امروزه در بازار برندهای متنوعی از لپ تاپ وجود دارد و گزینه‌های انتخابی زیادی پیش روی شماست. دو برند دل (Dell) و اچ پی (hp) را می‌توان از بهترین برندهای لپ تاپ در جهان دانست که هر دو برند لپ تاپ‌های بسیار با کیفیتی را طراحی و به بازارهای فروش جهانی عرضه می‌کنند.

    اگر شما هم قصد خرید لپ تاپ از بین این دو برند را دارید ولی نمی‌دانید که لپ تاپ دل بهتر است یا اچ پی این مقاله از دکان استوک را از دست ندهید. در این مقاله ما به مقایسه لپ تاپ دل و اچ پی از جهات گوناگون پرداخته‌ایم بی‌شک مطالعه این مقاله به شما در انتخاب لپ تاپی مناسب و متناسب با خواسته‌هایتان کمک بزرگی خواهد کرد. مقایسات انجام شده در این مقاله در رابطه با لپ تاپ‌های نو و هم لپ تاپ ‌های استوک هر دو برند دل و اچ پی صدق می‌کنند.

    مقایسه لپ تاپ دل و اچ پی از جنبه‌های مختلف

    مقایسه لپ تاپ دل و اچ پی از جنبه‌های مختلف

    هر دو شرکت‌های‌ دل و اچ پی در سبد تولیدات خود دارای لپ‌تاپ‌هایی با قیمت و ویژگی‌های مختلف هستند و شما می‌توانید به راحتی لپ تاپ نو یا لپ تاپ استوک دلخواه خود را از این برند‌ها یافته و خریداری کنید. در ادامه برای اینکه انتخاب درست و آگاهانه‌تری داشته باشید هر دو برند را از نظر طراحی ظاهری، نوآوری، قطعات سخت‌افزاری، ماندگاری و مقاومت، قیمت و .... مورد بررسی و مقایسه قرار داده‌ایم.

    طراحی ظاهری

    شرکت اچ پی به طراحی محصولات خود توجه ویژه‌ای دارد و به همین دلیل لپ تاپ‌های این برند دارای طراحی‌های بسیار زیبا، چشم نواز و بی‌نقصی هستند به طوری که از نظر بصری جذابیت بالایی دارند و کاربران بسیاری را به خود جذب می‌کنند. در مقابل شرکت دل بیشتر بر عملکرد و پیکربندی داخلی لپ تاپ‌های خود تمرکز دارد و اغلب مدل‌ها دارای طراحی ضخیمی هستند و ظاهری ساده و پایه‌ای دارند. بنابراین از نظر طراحی ظاهری لپ تاپ دل بهتر است یا اچ پی؟ باید گفت که برنده این بخش برند اچ پی است.

    نوآوری

    یکی از مواردی که در زمان خرید لپ تاپ باید به آن توجه کنید نوآوری است. شرکت دل به صورت پیوسته در حال رصد نیازها و خواسته‌های کاربران است و همواره ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید را به لپ تاپ‌های خود اضافه می‌کند. در واقع این دسته از محصولات دل هر روز از نظر فناوری پیشرفته‌تر شده و حرفه‌ای‌تر می‌شوند. برای مثال برخی از لپ‌تاپ‌های موجود در دامنه‌ی XPS شرکت دل، یک تراشه‌ی واحد دارند که CPU و GPU را در خود جای داده‌اند این ایده‌ی جالب و متفکرانه، یکی از مواردی است که باعث شده تا Dell به عنوان یکی از سردمداران بازار باقی بماند.

    شرکت اچ پی نیز یکی از شرکت‌های شناخته شده در حوزه نوآوری می‌باشد ولی دل در این زمینه به گونه‌ای عمل کرده که جایی برای رقابت باقی نگذاشته است. موضوع نوآوری سبب شده تا Dell مدل‌های بسیار متنوعی از لپ تاپ را تولید و به بازار فروش عرضه کند که هر یک قابلیت‌های گوناگون و قیمت متفاوتی نیز داشته باشند و در نتیجه دست مشتری در زمان خرید باز است.

    همچنین بخوانید: راهنمای خرید لپ تاپ + معرفی بهترین برند

    ماندگاری و مقاومت

    در ساخت بدنه‌ی لپ‌تاپ‌های HP از موادی استفاده می‌شود که سبب شده تا از لحاظ ماندگاری و مقاومت در مقایسه با لپ‌تاپ‌های دل بهتر عمل ‌کنند. اگر دائماً در حال مسافرت هستید و یا لپ تاپ خود را زیاد جابه‌جا می‌کنید بدون شک سخت و بادوام بودن بدنه، ضروری است.

    قطعات سخت‌افزاری

    در مقایسه لپ تاپ دل و اچ پی از لحاظ قطعات سخت افزاری باید بگویم که برند دل همواره از قدرتمندترین و با کیفیت‌ترین قطعات سخت افزاری بر روی لپ تاپ‌های خود استفاده می‌کند. به طور کلی لپ تاپ‌های تولید شده توسط برند دل به RAM قدرتمند، کارت‌های گرافیک و پردازنده‌های مختلف مجهز شده‌اند و همین موضوع سبب تنوع بالای مدل‌ها شده و مشتریان برحسب نیاز، سلیقه و توان مالی خود می‌توانند گزینه مناسبی را از برند دل یافته و خریداری کنند. 

    در مقابل برند hp در این زمینه نتوانسته به اندازه برند دل به خوبی عمل کند در واقع زمانی که صحبت از کارت گرافیک، RAM و CPU می‌شود برند Dell حرف اول را می‌زند. البته لازم به ذکر است که این تفاوت به این معنا نیست که لپ تاپ‌های شرکت اچ پی از لحاظ کیفیت سخت افزاری در سطح پایینی قرار دارند بلکه در مقایسه لپ تاپ دل و اچ پی از نظر قطعات سخت‌افزاری، برند دل عملکرد بهتری دارد.

    همچنین بخوایند: مقایسه لپ تاپ ایسوس با دل

    مناسب بازی

    شرکت دل حجم وسیعی از لپ تاپ‌های مخصوص بازی را طراحی و راهی بازار کرده است و به همین دلیل توانسته است در زمینه بازی برند اچ پی را شکست دهد. اگر یک گیمر هستید و به دنبال خرید لپ‌تاپ‌ گیمینگ پرقدرتی می‌باشید، لپ تاپ‌های Alienware شرکت Dell لپ‌تاپ‌های قدرتمند و پرچم‌دار هستند که دارای ظاهری به شدت جذاب می‌باشند و نظرات خوب و مثبتی از سوی گیمرها و منتقدان گرفته‌اند. در مقابل اگر به دنبال یک لپ‌تاپ ظریف و شیک هستید که بتواند به آسانی کارهای روزمره شما را انجام دهد، برند اچ پی گزینه انتخابی مناسبی برای شماست.

    قیمت

    لپ‌تاپ‌های اچ چی به طور معمول قیمت بالاتری نسبت به لپ‌تاپ‌های دل دارند که این مساله چند دلیل دارد. برخی از مواد، قطعات و اجزای به ‌کار رفته در لپ تاپ‌های HP نسبت به Dell گران‌تر و باکیفیت‌تر هستند و این هزینه‌ سبب افزایش قیمت می‌شود. از طرفی نیز لپ‌تاپ‌های اچ پی تنها از طریق خرده‌فروشان اختصاصی و معینی به فروش می‌رسند و امکان خرید آنها به طور مستقیم از شرکت وجود ندارد و واسطه‌ها نیز به عنوان سود، مبلغی را به خود اختصاص می‌دهند که همین مساله باعث بالارفتن قیمت لپ تاپ اچی پی می‌شود.

    در مقابل شرکت دل با تولید و عرضه لپ‌تاپ‌های متنوع با رنج قیمتی پایین تا بالا همواره تلاش کرده تا مزیت رقابتی داشته باشد در نتیجه کاربران می‌توانند متناسب با بودجه خود یک لپ‌تاپ مناسب از برند دل را خریداری کنند. همچنین برند دل محصولات خود را در نمایندگی‌های مجاز با قیمت شرکتی عرضه می‌کند که این خود باعث پایین آمدن قیمت می‌شود. بنابراین اگر بودجه‌ی محدودی داشته و به لپ‌تاپی احتیاج دارید که بتوانید کارهای عادی و روزانه‌ی خود را با آن انجام دهید باید به سراغ برند Dell بروید.

    درحال حاضر با گران شدن دلار قیمت لپ تاپ نو از برندهای گوناگون از جمله دل و اچ پی بسیار بالا رفته است و همین مساله سبب شده است تا کاربران زیادی به سراغ خرید لپ تاپ استوک بروند. لپ تاپ استوک دل و لپ تاپ استوک اچ پی در مقایسه با نمونه‌های نو خود قیمت کمتر و مقرون به صرفه‌تری دارند در حالی که از نظر کیفیت و کارایی فرقی با نمونه‌های نو ندارند.

    نتیجه گیری

    نتیجه گیری

    در پایان باید بگوییم قبل خرید لازم است تا ابتدا نیازهای خود را بشناسید و متناسب با آنها لپ تاپ مورد نظرتان را انتخاب و خریداری کنید. اگر قیمت متوسط، سادگی، پیکربندی و دوام خوب یک لپ تاپ برای شما اهمیت دارد می‌توانید به سراغ خرید لپ تاپ استوک یا نو Dell بروید و اگر علاوه بر پیکربندی خوب، ظاهری لوکس و مد روز می‌خواهید و قیمت برای شما زیاد مهم نیست می‌توانید لپ تاپ نو یا لپ تاپ استوک برند اچ پی را برای خرید انتخاب کنید. به طور کلی پاسخ سوال اینکه لپ تاپ دل بهتر است یا اچ پی؟ به درک استفاده هر شخص بستگی دارد.

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ استوک
    آل این وان استوک - All in one
    کیس استوک
    مانیتور استوک
    پرینتر استوک
    بازگشت به بالا