فروش اقساطی
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    لپ تاپ ایسوس بهتر است یا دل - کدام را بخریم؟

    لپ تاپ ایسوس بهتر است یا دل - کدام را بخریم؟

    ایسوس (Asus) و دل (Dell) هر دو از برندهای معتبر و با کیفیت در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ و دیگر محصولات فناوری در جهان هستند. هر دوی این شرکت‌ها لپ‌تاپ‌های بسیار با کیفیت و خوبی را روانه بازار می‌کنند و همین مساله سبب شده تا بسیاری از کاربران در زمان خرید لپ تاپ این سوال را داشته باشند که لپ تاپ ایسوس بهتر است یا دل؟ در جواب به این سوال باید بگوییم که انتخاب لپ تاپ تا حد زیادی بستگی به میزان بودجه و نوع نیازتان دارد.

    در این مقاله از دکان استوک ما به مقایسه لپ تاپ ایسوس و دل از جهات مختلف پرداخته‌ایم تا بدانید که لپ‌تاپ‌های کدام از این دو برند برای شما مناسب هستند. لازم به ذکر است بررسی‌های صورت گرفته هم در مورد لپ تاپ‌های نو و هم لپ تاپ‌های استوک ایسوس و دل صدق می‌کند.

     

    مقایسه لپ تاپ ایسوس و دل از نظر نوع کاربری

    یک لپ تاپ مناسب برای شما لپ تاپی است که به بهترین شکل ممکن بتواند نیازها و خواسته‌های شما را برطرف کند. خوشبختانه هر دو برند ایسوس و دل تنوع مدل لپ تاپ زیادی دارند که متناسب با نیازهای متفاوت کاربران طراحی شده‌اند. در این بخش به مقایسه لپ تاپ ایسوس و دل از نظر نوع کاربری پرداخته‌ایم تا انتخابی متناسب با خواسته‌هایتان داشته باشید.

    لپ تاپ مناسب برای بازی

    اگر یک گیمر هستید و علاقه زیادی به انجام بازی با لپ تاپ خود دارید باید به سراغ خرید لپ تاپی بروید که قدرتمند بوده و دارای کارت گرافیکی خوبی باشد تا در زمان انجام بازی‌های سنگین با افت سرعت و هیچ تاخیری روبه‌رو نشوید و تجربه‌ای لذت بخش از بازی داشته باشید. از نظر بازی، لپ تاپ‌های ایسوس در مقایسه با لپ تاپ‌های دل عملکرد بهتری دارند و کاربران معمولاً برای انجام بازی‌های رایانه‌ای، به سراغ خرید لپ‌تاپ‌های ایسوس می‌روند.

    در واقع شرکت ایسوس تمرکز زیادی جهت توسعه سخت‌افزارهای مختلف لپ تاپ‌های گیمینگ خود دارد و این دسته از لپ تاپ‌های ایسوس به پردازنده هسته‌ای پر قدرت و کارت گرافیک بالا برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای سنگین و جدید مجهز هستند. البته شرکت دل نیز مدل‌های زیادی از لپ تاپ گیمینگ را طراحی و تولید می‌کند که مناسب هستند ولی به طور کلی باید بگوییم که لپ تاپ‌های ایسوس در زمینه بازی نسبت به لپ‌تاپ‌های دل برتری دارند.

    همچنین مشاهده کنید: لپ تاپ استوک گیمینگ

    لپ تاپ مناسب برای بازی

    لپ تاپ مناسب برای انجام کارهای روزمره

    اگر برای انجام کارهای عادی و روزمره چون تایپ، دیدن فیلم، گوش دادن به موسیقی، چک کردن ایمیل، گشت و گذار در اینترنت، کار کردن با نرم‌های آفیس و ... به دنبال خرید لپ تاپ مناسبی از برند دل یا ایسوس هستید باید بگوییم که هر دو برند لپ‌تاپ‌های مناسبی برای انجام کارهای روزمره طراحی و تولید کرده‌اند.

    برای مثال لپ تاپ ایسوس مدل ASUS Zen Book 13 یک لپ تاپ مناسب در این زمینه است ولی شرکت دل لپ تاپ‌های بسیار مناسبی جهت کارهای روزمره طراحی و تولید می‌کند که می‌توان به سری Dell Inspiron اشاره کرد، لپ‌تاپ‌های این سری می‌توانند به خوبی نیازهای عادی و روزمره شما را پاسخگو باشند.

    همچنین مشاهده کنید: لپ تاپ استوک خانگی

    لپ تاپ مناسب برای انجام کارهای روزمره

    لپ تاپ مناسب برای کسب و کار سبک

    در حال حاضر کمتر کسب ‌و کاری را می‌توان پیدا کرد که نیازی به لپ تاپ نداشته باشد. یک لپ تاپ خوب و مناسب برای کسب ‌و کار لپ تاپی است که از سرعت و دقت کافی برخوردار باشد و توانایی انجام چندین کار را به صورت همزمان داشته باشد. پس از بررسی مدل‌های گوناگون لپ تاپ Asus و Dell متوجه شدیم که لپ تاپ برند دل در زمینه کسب ‌و کار عملکرد بهتری دارد و دلیل اصلی این مساله این است که این لپ تاپ‌ها توانایی‌ انجام چندین کار را به‌ صورت هم‌زمان دارند. بنابراین شرکت‌های کاری مختلف می‌توانند به سادگی برنامه‌های کاربردی خود را روی لپ تاپ دل بدون هیچ گونه مشکلی پیاده‌سازی کنند.

    در نتیجه لپ تاپ‌های دل نسبت به لپ تاپ‌های ایسوس در زمینه کسب‌ و کار برتری دارند و از دلایل آن می‌توان به این نکته اشاره کرد که لپ تاپ‌های Dell به‌جای تمرکز زیاد بر روی نمایشگرها و گرافیک بر روی موارد ضروری تمرکز دارند و به بهترین ویژگی‌ها و امکانات درون سیستمی مجهز هستند.

    لپ تاپ مناسب برای کسب و کار

    همچنین بخوانید: راهنما خرید لپ تاپ استوک

    مقایسه لپ‌تاپ ایسوس با دل از جهات گوناگون

    برندهای ایسوس و دل محصولات خود را با ویژگی‌ها و مشخصات سخت افزاری خاصی تولید می‌کنند که سبب تمایز آنها نسبت به سایر برندهای فعال در این زمینه شده است. در اینجا به بررسی و مقایسه لپ‌تاپ‌های هر دو برند از جهات مختلف پرداخته‌ایم بدون شک با دانستن این موارد بهتر خواهید دانست که برای شما لپ تاپ ایسوس بهتر است یا دل. فرقی نمی‌کند به دنبال خرید یک لپ تاپ نو یا لپ تاپ استوک ایسوس یا لپ تاپ استوک دل هستید بررسی‌های صورت گرفته در رابطه با تمامی این لپ‌تاپ‌ها است.

    طراحی ظاهری

    شرکت ایسوس عملکرد بی‌نظیری در زمینه تولید لپ‌تاپ‌های متنوع با طراحی پر زرق و برق دارد و هر مدل از لپ تاپ ایسوس به شیوه‌ای شیک، بدیع و شفاف طراحی شده است. ولی متأسفانه شرکت دل چندان در تولید لپ‌تاپ‌های متنوع و با طراحی شیک و منحصر به ‌فرد خلاقیت زیادی به خرج نمی‌دهد. بیشتر مدل‌های لپ‌تاپ‌ نو و یا استوک شرکت دل از لحاظ بصری جذاب نیستند.

    گاهی برند دل برخی از مدل‌های لپ تاپ خود را با رنگ‌های روشن برای به نمایش گذاشتن طرح‌های ویژه‌اش عرضه می‌کند که آن چنان مورد استقبال کاربران قرار نمی‌گیرند. در واقع دل برای کاهش هزینه‌های تولید، کمترین هزینه را به بخش طراحی ظاهری اختصاص داده است. از این رو در مقایسه لپ‌تاپ دل با ایسوس از نظر طراحی و ظاهر می‌توان نتیجه گرفت که برند ایسوس به ‌مراتب بهتر عمل می‌کند.

    طراحی ظاهری

    مقاومت و دوام

    شرکت دل همواره به ‌عنوان تولیدکننده‌ای شناخته می‌شود که محصولاتش از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند. لپ تاپ دل را می‌توان از مستحکم‌ترین و قوی‌ترین لپ تاپ‌های موجود در بازار دانست. لپ تاپ‌های دل در کنار داشتن کیفیت ساخت بالا به هیچ وجه سنگین نیستند و وزنی سبک داشته و حمل و جابه‌جایی بسیار مناسب و راحتی دارند.

    لپ تاپ‌های دل جهت استفاده طولانی ‌مدت در گروه بهترین لپ تاپ‌ها قرار می‌گیرند که دارای دوام بسیار بالایی هستند. در واقع دوام و استحکام لپ‌تاپ‌ دل همان چیزی است که این برند را را در بازار شناخته شده و محبوب کرده است. لپ‌تاپ‌های دل در برابر ضربه‌ها از مقاومت بالایی برخوردار هستند و همچنین کاربران با استفاده سنگین از لپ‌تاپ دل خیالشان راحت باشد که مشکلی برای سیستم آن به وجود نمی‌آید. البته لپ‌تاپ‌های ایسوس نیز با دوام هستند ولی در نگاه جزئی‌تر، برنده این بخش را باید لپ‌تاپ‌های برند دل دانست.

    امنیت

    برند دل به طور محسوسی در زمینه امنیت از برند ایسوس جلوتر است و از فناوری‌ها و ابداعات مختلفی جهت تامین امنیت لپ تاپ‌های خود استفاده کرده است به ویژه در آن دسته از لپ تاپ‌هایی که برای مصارف اداری و کاری ساخته و تولید شده‌اند. جالب است بدانید که برخی از لپ تاپ‌های دل از سری لتیتود (Latitude) دارای کارت‌ خوان نیز هستند که توانایی خوانش کارت‌های امنیتی را دارند.

    امنیت

    کیبورد

    شرکت ایسوس از دو فناوری Stealth Type و Overstroke  در صفحه کلید برخی از لپ تاپ‌های خود استفاده کرده است که فناوری اول سبب تولید سر و صدای کمتر در زمان تایپ با دکمه‌های صفحه کلید می‌شود و فناوری دوم نیز سبب نرم‌تر شدن و همچنین عملکرد بهتر دکمه‌ها در زمان لمس می‌شود در نتیجه هر دو این فناوری‌ها تجربه لذت‌بخشی از کار با کیبورد لپ تاپ ایسوس را برای کاربر به ارمغان می‌آورند.  

    در مقابل، در برخی از مدل‌های لپ تاپ دل از صفحه کلیدهای باریک شرکت آلمانی Cherry MX استفاده شده است که یک شرکت تولید کننده لوازم جانبی کامپیوتر و کیبورد می‌باشد. کیبوردهای Cherry MX هم باریک هستند و دکمه‌هایشان میزان حرکت 1.8 میلی‌متری دارند که حس خوبی از تایپ را برای کاربران ایجاد می‌کنند، این کیبوردها به ویژه در لپ تاپ‌های گیمینگ دل سری Alienware استفاده شده است. به طور کلی از نظر کیبورد تفاوت چندانی بین لپ تاپ‌های برند دل و ایسوس وجود نداشته و هر دو عملکرد خوبی دارند.

    کیبورد

    قیمت

    هر دو شرکت ایسوس و دل لپ تاپ‌های متنوعی را با توجه به شرایط مالی متفاوت کاربران طراحی و تولید می‌کنند و عوامل مختلفی چون سری ساخت، سایز صفحه نمایش و دیگر مشخصات فنی بر قیمت لپ تاپ‌های دل و ایسوس تاثیرگذار هستند. به طور کلی قیمت تمام شده لپ تاپ‌های برند دل نسبت به قیمت لپ تاپ‌های اکثر برندها کمتر است و دلیل این امر صرف هزینه کمتر در بخش طراحی ظاهری می‌باشد. لازم به ذکر است که قیمت لپ تاپ استوک ایسوس و قیمت لپ تاپ استوک دل نسبت به مدل‌های آکبندشان برای مصرف کننده به صرفه‌تر است.

    نتیجه گیری

    در پایان باید بگوییم که هر دو شرکت ASUS‌‌‌ و Dell لپ‌تاپ‌های با کیفیت و کاربردی را تولید می‌کنند. شما با خرید یک لپ تاپ ایسوس یک سرو گردن از نظر ظرافت و زیبایی بالاتر از لپ‌تاپ دل قرار خواهید گرفت.

    اگر برای انجام بازی و گیمینگ به دنبال لپ تاپ مناسبی هستید لپ تاپ‌های ایسوس همان چیزی است که به آن دنبال هستید و در مقابل برای استفاده در محیط‌های تجاری و اداری و همچنین اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که می‌خواهید در طول روز مدت ‌زمان بیشتری با لپ تاپ خود کار کنید بدون شک لپ تاپ‌های دل بهترین گزینه برای شما خواهند بود. به طور کلی نمی‌توان گفت که لپ تاپ ایسوس بهتر است یا دل و همه چیز به الویت‌ها، نیاز و هدف شما از خرید لپ تاپ بستگی دارد.

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ استوک
    آل این وان استوک - All in one
    کیس استوک
    مانیتور استوک
    پرینتر استوک
    بازگشت به بالا