فروش اقساطی
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    کامپیوتر بهتر است یا لپ تاپ (مقایسه لپ تاپ و کامپیوتر)

    کامپیوتر بهتر است یا لپ تاپ (مقایسه لپ تاپ و کامپیوتر)

    برخی از افراد نمی‌دانند که کامپیوتر بهتر است یا لپ تاپ؟ نمی‌دانند که کامپیوتر نیاز آنها را به طور کامل برآورده خواهد کرد یا لپ تاپ؟ ما در این مقاله به مقایسه لپ تاپ و کامپیوتر خواهیم پرداخت و تصمیم گرفتیم تا شما را با مزایا و معایب کامپیوتر و لپ تاپ آشنا کنیم و سپس این دو دستگاه را از لحاظ نوع کاربری‌های مختلف مقایسه کرده‌ایم تا بدانید که کدام یک می‌تواند متناسب با خواسته‌های شما باشد.

     

     

    خرید لپ تاپ استوک راهی مناسب برای آن دسته از افرادی است که می‌خواهند با صرف هزینه کمتر از دستگاهی با کیفیت و با کارایی خوب برخوردار شوند که قیمت پایین‌تری از مدل‌های نو خود دارد. در فروشگاه اینترنتی دکان استوک مدل‌های متنوعی از لپ تاپ استوک به فروش می‌رسد. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا همه چیز را در مورد تفاوت‌های کامپیوتر و لپ تاپ بدانید.

     

    بررسی مزایا و معایب کامیپوتر و لپ تاپ

    همانطور که می‌دانید کامپیوتر روی میز کار قرار داده می‌شود به همین دلیل به کامپیوتر رومیزی شهرت دارد که از قسمت‌های مختلفی چون صفحه کلید، موس، مانیتور و غیره تشکیل می‌شود. در حالی که لپ تاپ یک دستگاه قابل حمل و نقل همه‌کاره است که اجزای مختلف آن به صورت یکپارچه است و فاقد کیس می‌باشد.
    تمامی دستگاه‌ها از جمله لپ تاپ و کامپیوتر مزایا و معایب مختلفی دارند که قطعاً با دانستن آنها به این موضوع پی می‌برید که کدام دستگاه مناسب نیاز شما است و به دردتان می‌خورد.

    بررسی مزایا و معایب کامیپوتر و لپ تاپ

     

    مزایای لپ تاپ

    1- جا به جایی راحت

    خرید لپ تاپ دست دوم، استوک و نو برای کسانی که نیاز به دستگاهی دارند که بتوانند به راحتی آن را حمل و نقل و جابجا کنند مناسب می‌باشد. لپ تاپ‌ها جمع و جور هستند و اندازه کوچکتری دارند در نتیجه می‌توانید آنها را در محیط‌های مختلفی چون کتابخانه، دانشگاه، دفتر کار ،کافه و غیره حمل کرده و استفاده کنید. از طرفی به دلیل داشتن اندازه کوچکتر فضای کمتری را اشغال می‌کنند.

    جا به جایی راحت لپ تاپ

    2- مصرف برق کمتر

    لپ تاپ از قطعاتی کوچکتر تولید می‌شوند که توان مصرفی کمتری دارند از طرفی چون لپ تاپ ها با باتری کار می‌کنند در صورت قطع برق می‌توانید به کار خود ادامه بدهید.

    3- استفاده آسان

    یکی از مزایای خوب لپ تاپ این است که با یک دکمه روشن و خاموش می‌توانید کار را شروع کنید و از آنجا که با باتری کار می‌کند در نتیجه نیاز به اتصال برقی نیست.

     

    استفاده اسان از لپ تاپ

     

    معایب لپ تاپ

    4- محدودیت در ارتقاء

    یکی از معایب لپ تاپ این است که شما نمی‌توانید تمامی‌ تجهیزات سخت افزاری آن را ارتقا دهید و تنها رم و ‌هارد دیسک قابل ارتقا هستند. سایر قطعات لپ تاپ قابلیت جدا شدن ندارند و نمی‌توانید آنها را ارتقا دهید و در صورت نیاز به سخت افزار بروز باید یک لپ تاپ جدید خریداری کنید.

    محدودیت ارتقاء لپ تاپ

     

    5- آسیب دیدن و هزینه تعمیرات

    لپ تاپ ممکن است در حین جابه‌جایی به دلیل افتادن، خیس شدن و سایر اتفاقات دچار آسیب سخت افزاری شود و در صورت آسیب دیدگی نیز هزینه تعمیر لپ تاپ بیشتر است چرا که قطعات آن به سختی در بازار یافت می‌شود و گاها باید آنها را از شرکت سازنده و سایت‌های آنلاین خریداری کنید. 

     

    مزایای کامپیوتر رومیزی

    1- قیمت پایین‌تر

    از نظر قیمت باید بگوییم که کامپیوترهای رومیزی با قیمت کمتری تمام می‌شوند شما با پرداخت هزینه معقول از کامپیوتر مناسب برخوردار می‌شوید این در حالی است که با همان هزینه می‌توانید یک لپ‌تاپ سطح پایین‌تر را خریداری کنید. در واقع یک کامپیوتر رومیزی قیمت پایین‌تری نسبت به یک لپ تاپ با مشخصات یکسان دارد.

    قیمت پایین‌تر کامپیوتر رومیزی

     

    2- قدرت پردازشی بالاتر

    یکی از مزایای کامپیوتر نسبت به لپ تاپ این است که پردازنده (CPU) در کامپیوتر‌های رومیزی کمی ‌بزرگ‌تر می‌باشد و در نتیجه نسبت به پردازنده لپ تاپ‌ها عملکرد قدرتمندتری دارد. همچنین پردازنده‎های جدید و پیشرفته‌ای که ابتدا وارد بازار می‎شوند برای اولین بار در کامپیوترهای رومیزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    3- قابلیت ارتقاء قطعات

    کامپیوترهای رومیزی برخلاف لپ تاپ‌ها به راحتی قابلیت ارتقا دارند و شما می‌توانید قطعات مختلف آن را بروز رسانی کنید در نتیجه برای شما به صرفه‌تر خواهد بود چرا که دیگر نیازی به خرید یک کامپیوتر رومیزی جدید نیست.

    قابلیت ارتقاء قطعات کامپیوتر رومیزی

     

    4- عمر بیشتر کامپیوتر

    کامپیوترهای رومیزی جابجا نمی‌شوند در نتیجه از خطرات احتمالی در امان هستند و به این دلیل که شما می‌توانید قطعات را تعویض کنید در نتیجه فرسودگی کمتری خواهند داشت. یکی از مواردی که به افزایش طول عمر کامپیوتر‌های رومیزی کمک می‌کند دفع راحت گرمای تولید شده است که سبب افزایش طول عمر قطعات می‌شود در نتیجه طول عمر مفید یک کامپیوتر رومیزی نسبت به لپ تاپ بالاتر می‌باشد.

    عمر بیشتر کامپیوتر

     

    5- قابلیت تعویض صفحه نمایش

    یکی از مهمترین مزیت‌های کامپیوتر نسبت به لپ تاپ این است که در صورت نیاز می‌توانید مانیتور کامپیوتر رومیزی را تعویض کنید حتی امکان اتصال کامپیوتر رومیزی به تلویزیون نیز وجود دارد تا بتوانید از تلویزیون به عنوان صفحه نمایش استفاده کنید.

    6- تعمیر آسان کامپیوتر

    قطعات سخت افزاری کامپیوترهای رومیزی در تمامی ‌فروشگاه‎های خدمات کامپیوتری به راحتی یافت می‌شود و تعمیر کامپیوترهای رومیزی آسان است.

    تعمیر آسان کامپیوتر رومیزی

     

    معایب کامپیوتر رومیزی

    1- حمل و نقل دشوار کامپیوتر

    از آنجا که کامپیوترهای رومیزی از قطعات جداگانه مختلف تشکیل شده‌اند در نتیجه امکان جابجایی آنها دشوار است.

    2- اشغال فضای زیاد کامپیوتر

    برای قرار دادن کامپیوترهای رومیزی نیاز به یک میز اختصاصی است اما لپ تاپ‎ها دستگاه‌های جمع و جوری هستند که نیاز به یک فضای اختصاصی ندارند و حتی در صورت استفاده نکردن می‌توان آنها را در گوشه ه‎ای قرار دارد.

    اشغال فضای زیاد کامپیوتر

     

    3- مصرف برق بالاتر

    تجهیزات داخل کامپیوتر رومیزی و مانیتور باید به وسیله یک منبع تغذیه ولتاژ بالا تغذیه شوند در نتیجه کامپیوترهای رومیزی مصرف برق بیشتری را دارند و در صورت قطعی برق یا ایجاد نوسانات برقی اسنادی که ذخیره نکرده‎اید ممکن است از بین بروند.

     

    مقایسه لپ تاپ و کامپیوتر از نظر نوع کاربری

    افراد مختلف اهداف متفاوتی از خرید کامیپوتر و لپ تاپ دارند که می‎تواند شامل مواردی چون انجام کارهای روزمره، گیم، دانشجویی و غیره شود. اما هر دستگاه مناسب با چه نوع نیازی است؟

    بازی

    از آنجا که کامپیوترهای رومیزی قدرت پردازشی و گرافیکی بالاتری دارند در نتیجه اگر هدف شما صرفا بازی کردن است خرید کامپیوتر رومیزی برایتان بهتر است. کامپیوترهای رومیزی دارای سخت افزار بهتر و سیستم خنک کنندگی قوی‌تری هستند در نتیجه امکان اجرای بازی‌ها‌ی سنگین را مهیا می‌کنند. البته در بازار لپ تاپ‌های گیمینگ نیز وجود دارند که قیمت آنها بالا است.

    مشاهده کنید: لپ تاپ‌ استوک گیمینگ

    گیمینگ

     

    برنامه نویسی

    کامپیوترهای رومیزی به دلیل اینکه از پردازنده بزرگتری برخوردار هستند در نتیجه پردازش‌هایی که نیاز به قدرت بالا را دارند به خوبی انجام می‌دهند از طرفی به دلیل داشتن فن‌های متعدد گرمای ناشی از انجام عملیات مختلف را به خوبی دفع می‌کنند. بسیاری از افراد برای انجام کارهای دیگری چون پایگاه داده، مدل سازی سه بعدی، رندینگ و دیگر کارهای سنگین کامپیوترهای رومیزی را انتخاب می‌کنند. اگر شما نیاز به یک دستگاه قابل حمل دارید خرید لپ تاپ برنامه نویسی برایتان مناسب‎تر است.

    Programming

     

    لپ تاپ مناسب کارهای دانشجویی

    قطعا اگر شما برای انجام کارهای حرفه‎ای، روزمره و دانشجویی خود نیاز به دستگاهی دارید که مدام آن را جابه‌جا کنید قطعا خرید لپ تاپ برایتان مناسب است. از طرفی چون سهولت استفاده از لپ تاپ بسیار بیشتر از کامپیوتر رومیزی است در نتیجه برای دانشجویان که باید دائما به سیستم خود دسترسی داشته باشند لپ تاپ گزینه‌ی خوبی محسوب می‌شود. 

    لپ تاپ مناسب کارهای دانشجویی

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ استوک
    آل این وان استوک - All in one
    کیس استوک
    مانیتور استوک
    پرینتر استوک
    بازگشت به بالا