فروش اقساطی
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    راهنمای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ

    راهنمای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ

    لپ تاپ یکی از لوازم پرکاربرد است که در محیط‌های آموزشی، کاری و منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در این مقاله از دکان استوک تصمیم گرفتیم تا شما را با راهنمای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ آشنا کنیم پس اگر می‌خواهید راه‌های کاربردی را یاد بگیرید و در جهت افزایش طول عمر مفید باتری لپ تاپ خود به کار ببرید تا انتهای این مقاله همراه باشید.

     

    تمامی راه‌های افزایش طول عمر باتری

    تمامی راه‌های افزایش طول باطری

    برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ راهکارهای ساده و موثری وجود دارد که شامل موارد زیر شوند:

    1- کاهش روشنایی صفحه نمایش

    یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در مصرف باتری لپ تاپ، روشنایی صفحه نمایش است و یکی از راهکارهای ساده برای افزایش طول عمر باتری لپ تاپ تنظیم روشنایی صفحه نمایش به میزان قابل قبول می‌باشد. با این روش شما می‌توانید میزان مصرف انرژی را کاهش دهید و در نتیجه طول عمر باتری نیز افزایش پیدا کند.

    2- بروز رسانی نرم‌افزارها و درایوها

    با بروز رسانی نرم‌افزارها و درایوها بهبودهایی در مصرف انرژی دستگاه و کارایی آن ایجاد می‌شود در نتیجه همین موارد می‌توانند به افزایش طول عمر باتری کمک کنند. پس بروز رسانی‌ها را به صورت منظم انجام دهید.

    همچنین بخوانید: علت کند شدن لپ تاپ و کامپیوتر + روش حل آن

    3- به کارگیری حالت صرفه‌جویی انرژی

    اکثر مدل‌های لپ‌تاپ دارای حالت صرفه‌جویی انرژی هستند و شما در صورت نیاز می‌توانید این تنظیمات را اعمال کرده و مصرف انرژی را به حداقل برسانید تا به طول عمر باتری لپ تاپ کمک کند.

    4- استفاده از حالت خواب (sleep)

    یکی از راه‌های افزایش طول عمر باتری در لپ تاپ‌ها استفاده از حالت خواب (sleep) است. زمانی که شما از لپ تاپ خود مدت زمان طولانی استفاده نمی‌کنید به جای اینکه آن را خاموش کنید می‌توانید به سراغ حالت خواب بروید و بعدا دوباره به کار خود ادامه دهید.

    5- استفاده از حالت Battery Saver

    در بخش پایینی صفحه نمایش میزان باقی مانده باتری نمایش داده می‌شود. برای اینکه عملکرد لپ تاپ را به صورت چشمگیری کاهش دهید می‌توانید بر روی این بخش کلیک کنید و تمام تنظیمات Battery Saver را فعال کنید.

    6- استفاده از تنظیمات Power Saving

    برای دسترسی به اطلاعات سیستم مدیریت انرژی لپ تاپ باید از بخش Power Saving استفاده کنید. در این بخش با تغییرات ساده می‌توانید موجب افزایش طول عمر مفید باتری لپ تاپ خود شوید. در لپ تاپ‌های ویندوزی با جستجوی Power Saving در منوی Start می‌توانید به این بخش دسترسی پیدا کنید و در لپ‌ تاپ‌‌های اپل به مسیر System Preferences > Energy Saver بروید. به این بخش مراجعه کنید و شرایط مصرف انرژی را در حالت تعادل قرار بدهید.

    7- استفاده از نرم‌افزارهای مانیتور باتری

    برای بررسی عمر باتری لپ تاپ نرم افزارهای مختلفی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید طول عمر مفید لپ تاپ خودتان را بالا ببرید. کاربران لپ تاپ‌های ویندوزی می‌توانند از برنامه‌‌هایی مثل BatteryBar و BatteryCare استفاده کنند و برنامه‌هایی چون BatteryDiag و Battery Health مناسب لپ تاپ‌های مک (اپل) هستند.

    8- غیر فعال کردن سرویس‌ها و برنامه‌های زمانبر

    برخی از برنامه‌ها و سرویس‌ها که در پس زمینه اجرا می‌شوند مصرف باتری را افزایش می‌دهند و از منابع سخت‌افزار استفاده می‌کنند در نتیجه اگر این برنامه‌ها و سرویس‌ها برای شما ضروری نیستند آنها را غیر فعال کنید.

    9- کاهش تعداد برنامه‌های باز شده

    در زمان کار کردن با لپ تاپ به صورت همزمان از چندین برنامه مخصوصا برنامه‌های سنگین استفاده نکنید چرا که این کار موجب می‌شود تا مصرف باتری افزایش پیدا کرده و سریع خالی شود.

    10- کاهش زمان خاموشی صفحه نمایش

    در صورتی که مدت زمان طولانی از لپ تاپ استفاده نمی‌کنید زمان خاموشی صفحه نمایش را کاهش دهید این ویژگی می‌تواند طول عمر باتری لپ‌تاپ را افزایش دهد و شما به راحتی دوباره به کار خود نیز بازگردید.

    11- تمیز کردن باتری لپ تاپ

    یکی از راه‌های کاربردی و ساده در جهت افزایش طول عمر مفید لپ‌تاپ‌ها این است که اتصالات باتری را به صورت منظم تمیز کنید و گردوغبار آن را پاک نمایید این کار سبب می‌شود تا باتری شما بیش از حد گرم نشود و عمر آن کاهش پیدا نکند.

    12- چک کردن سیستم رم

    در صورتی که رم لپ تاپ شما بالا باشد کامپیوتر می‌تواند پردازش‌ها را سریع‌تر انجام دهد و در نتیجه‌ هارد دیسک در شرایط سخت قرار نگرفته و عمر باتری هم بیشتر خواهد شد. یکی از راه‌ها برای اینکه در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید این است که از هاردهای SSD استفاده کنید که سرعت بالایی دارند و در نتیجه باتری کمتری مصرف می‌شود.

    13- جلوگیری از خالی شدن کامل باتری

    باید این نکته را بدانید که باتری لپ تاپ‌ها تعداد دوره‌های خاصی برای شارژ دارند و هر بار که شما آنها را شارژ می‌کنید مقدار کمی از سرعت شارژ کاسته خواهد شد در نتیجه اگر ظرفیت باتری شما زود به زود خالی شود طول عمر باتری کاهش پیدا خواهد کرد. خالی شدن کامل ظرفیت باتری آسیب‌های زیادی به آن می‌زند پیشنهاد می‌کنیم هیچ گاه اجازه ندهید که درصد شارژ باتری لپ تاپتان به زیر 20 درصد برسد.

    14- خنک نگه داشتن سیستم

    یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش طول عمر باتری استفاده از کول‌پد است که سبب می‌شود تا سیستم خنک نگه داشته شود چرا که گرما تاثیر زیادی بر عملکرد باتری و طول عمر مفید آن دارد و در صورتی که سیستم لپ تاپ شما گرم شود در طولانی مدت موجب ضعیف شدن عملکرد باتری خواهد شد.

    15- خارج کردن دستگاه‌های متصل به لپ‌تاپ

    با استفاده از USB دستگاه‌های مختلفی به لپ‌تاپ متصل می‎‌شوند. این دستگاه‌ها از باتری لپ تاپ مصرف می‌کنند در نتیجه برای افزایش طول عمر مفید دستگاه‌های خارجی مانند فلش، کارت حافظه، وای فای بلندگوهای خارجی و سایر دستگاه‌هایی که به آنها احتیاج ندارید را از لپ تاپ جدا کنید.

    همچنین بخوانید: کامپیوتر بهتر است یا لپ تاپ

    16- استفاده از آداپتور سالم

    در صورتی که وات و انرژی که شارژر برای شارژ کردن باتری ارائه می‌دهد با میزان انرژی مورد نیاز لپ تاپ تطابق نداشته باشد عمر باتری کاهش پیدا می‌کند در نتیجه حتماً از سالم بودن آداپتور و عملکرد مناسب آن اطمینان حاصل پیدا کنید. توصیه می‌کنیم که حتماً از شارژر اصلی خود لپ تاپ استفاده کنید و در صورتی که شارژر خراب شد از مراکز معتبر شارژر اصلی را خریداری کرده و استفاده کنید.

    در نهایت باید بگوییم که شما با استفاده از راه کارهای گفته شده در این مقاله به راحتی می‌توانید به افزایش عمر باتری لپ تاپ خود کمک کنید. البته باتری نیز همچون هر وسیله‌ی الکتریکی دیگری طول عمر مشخصی دارد و بالاخره روزی دیگر قابل استفاده نخواهد بود و باید تعویض شود.

    نتیجه گیری

    یکی از سخت‌افزارهای مهم در هر لپ‌تاپی باتری آن است با اینکه لپ‌تاپ‌های امروزی از باتری‌هایی با طول عمر بالا برخوردار هستند اما در صورتی که از باتری به خوبی نگهداری نکنیم طول عمر مفید آن کاهش پیدا می‌کند. ناگفته نماند که باتری‌های برخی از لپ تاپ‌ها قابلیت جدا شدن ندارند و در نتیجه در صورت خرابی باتری، شما با مشکل جدی روبرو خواهید شد.

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ استوک
    آل این وان استوک - All in one
    کیس استوک
    مانیتور استوک
    پرینتر استوک
    بازگشت به بالا