فروش اقساطی
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    لپ تاپ بهتر است یا آل این وان؟ کدام را بخریم؟

    لپ تاپ بهتر است یا آل این وان؟ کدام را بخریم؟

    بسیاری از کاربرانی که قصد خرید یک سیستم کامپیوتری جدید را دارند بین انتخاب لپ‌ تاپ و آل این وان (All in one) دچار سردرگمی و گیجی می‌شوند. در سال‌های اخیر آل این وان یا همان کامپیوتر همه کاره بسیار پرطرفدار شده‌ و تولید و تقاضای این محصول رشد چشمگیری داشته است. آل این وان‌ها در واقع کامپیوترهای بدون کیس هستند که از لحاظ ساختاری شباهت زیادی به لپ‌تاپ دارند و قطعات سخت‌افزاری آنها در پشت مانیتورشان و به صورت فشرده تعبیه شده است که در مقایسه با کامپیوترهای رومیزی فضای کمتری را اشکال می‌کند.
    اگر شما هم در انتخاب و خرید لپ‌تاپ و آل این وان مردد هستید پس تا آخر این مقاله از دکان استوک همراه ما باشید. در این مقاله به مقایسه این دو سیستم رایانه‌ای از جهات مختلف پرداخته‌ایم و نقاط قوت و ضعف هر یک از آنها را شرح داده‌ایم.

    لپ تاپ بهتر است یا آل این وان؟

    لپ تاپ بهتر است یا آل این وان؟

    برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که تفاوت‌های بسیار مهمی بین این دو دستگاه وجود دارد و هر دو آنها دارای مزایای خاص خود هستند و البته محدودیت‌هایی نیز دارند. ویژگی‌های مانیتور، قابلیت حمل، قدرت سخت افزاری، قابلیت ارتقاء، میزان مصرف برق و قیمت از جمله مهم‌ترین پارامترهایی هستند که باید برای مقایسه آل این وان و لپ تاپ در نظر بگیریم. در ادامه به بررسی و تحلیل هریک از این فاکتورها به صورت مجزا پرداخته‌ایم.

    مانیتور لپ تاپ بهتر است یا آل این وان؟

    مانیتور لپ تاپ بهتر است یا آل این وان؟

    اکثر کامپیوترهای بدون کیس دارای مانیتورهای لمسی هستند و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند البته امروزه برخی از مدل‌های لپ‌تاپ نیز در بازار وجود دارند که از صفحه نمایش لمسی برخوردار هستند. از لحاظ کیفیت و وضوح نمایش تصاویر بین نمایشگر لپ‌تاپ و مانیتور AIO تفاوت چندانی وجود ندارد و این پارامتر بستگی زیادی به مدل دستگاه دارد، بدون شک سیستم‌های بالا رده دارای نمایشگرهای با کیفیت هستند که تصاویر را با وضوح و جزئیات بیشتری به نمایش در می‌آورند.

    اگر سایز نمایشگر برایتان از اهمیت زیادی برخوردار است باید بگوییم که سایز مانیتور کامپیوترهای همه کاره از حداقل ۱۹ اینچ شروع شده و تا سایز ۳۴ اینچ نیز ادامه دارد ولی لپ‌تاپ‌ها عموما از نمایشگرهای ۱۴ تا 17.3 اینچی برخوردار هستند البته تعداد کمی از مدل‌ها نیز دارای مانیتور ۱۸ اینچی می‌باشند. بنابراین از لحاظ سایز و قابلیت لمس عمومی می‌توان گفت که All in one‌ نسبت به لپ‌تاپ برتری دارد. یکی دیگر از مسائلی که در رابطه با مانیتور می‌بایست ذکر کنیم این است که میزان و شدت روشنایی نمایشگر آل این وان نسبت به لپ‌تاپ بیشتر است. نمایشگر کامپیوترهای همه کاره با شدت روشنایی ۲۰۰ تا ۳۰۰ کاندلار عرضه می‌شود ولی عموم لپ تاپ‌ها دارای مانیتورهایی با روشنایی بین 180 الی ۲۰۰ نیت هستند که دلیل استفاده از این پنل‌ها با این میزان از شدت روشنایی در لپ تاپ‌ها در واقع برای حفاظت از عمر باتری می‌باشد.

    در نتیجه اگر دوست دارید که سیستم کامپیوتری شما یک مانیتور بزرگ داشته باشد تا بتوانید تصاویر را با جزئیات بیشتری مشاهده کنید و به انجام بازی‌ها با کیفیت و وضوح بالاتری بپردازید و یا با سیستم خود کارهای گرافیکی و ادیت‌های حرفه‌ای را انجام دهید کامپیوترهای AIO که مانیتورهای بزرگی دارند انتخاب بسیار مناسب‌تری هستند.

    همچنین بخوانید: راهنمای خرید آل این وان

    مقایسه آل این وان (AIO) و لپ‌تاپ از لحاظ قابلیت حمل

    یکی از ویژگی‌های مثبت لپ تاپ نسبت به All in one قابلیت حمل آسان آن است شما می‌توانید لپ تاپ را به راحتی در کیف کار یا کوله پشتی قرار داده و آن را همراه خود جابجا کرده و به محل کار، سفر و هر جای دیگری ببرید ولی جابجایی AIO به این سادگی نیست و چنین امکانی را در اختیار شما قرار نمی‌دهد. بنابراین اگر قابلیت حمل برای شما اهمیت زیادی دارد بدون شک لپ تاپ انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

    مقایسه آل این وان و لپ تاپ از نظر قدرت سخت افزاری

    در انتخاب و خرید لپ تاپ و کامپیوتر همه کاره می‌بایست به قدرت سخت افزاری نیز توجه ویژه‌ای داشت. لپ تاپ‌ها معمولاً دارای قطعات و سخت‌افزارهای اختصاصی بوده و با پردازنده‌های سری U/HQ/MQ شرکت اینتل (intel) یا سری Mobile کمپانی AMD و رم‌های SO-DIMM به بازار فروش عرضه می‌شوند‌ البته اکثر مدل‌های آل این وان‌ها نیز از لحاظ سخت ‌افزاری پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و با مجهز شدن به قطعات پیشرفته و جدید توانایی اجرای انواع نرم‌افزارها، برنامه‌ها و حتی بازی‌ها را دارند. ولی به طور کلی باید گفت که لپ تاپ‌ در مقایسه با AIO قدرت سخت افزاری و پردازشی بیشتری دارد.

    مقایسه آل این وان و لپ تاپ از نظر قابلیت ارتقاء سخت افزاری

    قابلیت ارتقاء سخت افزاری برای بسیاری از کاربران مهم است. چه یک لپ تاپ و چه آل این وان خریداری کنید پس از چند سال سرعت آن کاهش پیدا می‌کند که دلیل این مساله قدیمی ‌شدن قطعات سخت افزاری می‌باشد و می‌بایست به ارتقاء این قطعات بپردازید. هر دو دستگاه از لحاظ قابلیت ارتقاء سخت افزاری تقریباً شبیه هم هستند و برای این کار محدودیت‌های زیادی دارند برای مثال امکان ارتقا پردازنده برای این دو دستگاه وجود ندارد ولی معمولا با توجه به مدل و برند دستگاه، ارتقا و تعویض ‌هارد و رم در لپ تاپ و اکثر کامپیوترهای آل این وان امکان پذیر است.

    مقایسه لپ تاپ با آل این وان (AIO) از لحاظ میزان مصرف برق

    اگر بخواهیم بگوییم که از لحاظ مصرف برق آل این وان بهتر است یا لپ تاپ، باید بگوییم که برنده این بخش لپ تاپ است. کامپیوتر همه کاره اگر چه نسبت به کامپیوترهای قدیمی یا pc برق کمتری مصرف می‌کنند ولی در مقابل لپ‌تاپ‌ حرف زیادی برای گفتن ندارد. همچنین برای کار کردن همیشه باید به برق متصل باشد ولی می‌توانید لپ تاپ را شارژ کنید و بدون اینکه به برق متصل باشد از انرژی باتری برای کار کردن با آن استفاده کنید.

    مقایسه لپ تاپ با آل این وان از نظر قیمت

    قیمت لپ تاپ و قیمت آل این وان بستگی به موارد گوناگونی چون برند سازنده، سایز و کیفیت صفحه نمایش و مشخصات سخت افزاری دارد و طبیعتا هر چه پول بیشتری بدهید از سیستمی پیشرفته‌تر و قوی‌تر برخوردار خواهید شد. اگر از نظر مالی توانایی خرید این دستگاه‌‌ها را ندارید بهتر است به سراغ خرید آل این وان استوک و لپ تاپ استوک بروید که قیمت کمتری نسبت به نمونه‌های مشابه نو بازار دارند ولی از لحاظ کیفیت و کارایی نیز قابل قبول و مناسب هستند.

    به طور کلی فرقی نمی‌کند به دنبال خرید لپ تاپ استوک و آل این وان استوک و یا نمونه‌های آکبند و نو هستید تمامی موارد گفته شده در مورد تمامی این دستگاه‌ها صدق می‌کنند و می‌بایست در زمان خرید به تک تک این موارد توجه کنید تا خریدی هوشمندانه و متناسب با نیازهایتان داشته باشید.

    همچنین بخوانید: راهنمای خرید لپ تاپ استوک

    نتیجه گیری

    بنابراین هم لپ تاپ و هم کامپیوترهای همه کاره هر دو جزو سیستم‌های رایانه‌ای جمع و جور هستند ولی هر یک از آنها جامعه خاصی را مورد هدف قرار داده‌اند پس لازم است که در ابتدا به خوبی نیازهای خود را بشناسید و سپس اقدام به خرید کنید. برای خرید انواع لپتاپ استوک یا آل این وان استوک می توانید از سایت دکان استوک اقدام به خرید نمایید زیرا فروشگاه ما روی تمامی محصولات استوک گارانتی تضمین کیفیت کالا و بازگشت محصول گذاشته تا مشتری بتواند با خیال راحت یک خرید مطمئن را تجربه کند.

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ استوک
    آل این وان استوک - All in one
    کیس استوک
    مانیتور استوک
    پرینتر استوک
    بازگشت به بالا