فروش اقساطی
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    راهنمای خرید انواع پرینتر

    راهنمای خرید انواع پرینتر

    یکی از تجهیزات جانبی رایانه که در بسیاری از منازل و ادارات مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد پرینتر (Printer) یا همان چاپگر است. از آنجا که پرینتر جزو تجهیزات جانبی با قیمت بالا محسوب می‌شود در نتیجه حتما باید در هنگام خرید آن دقت کنید تا پرینتر انتخابی شما متناسب با نیازتان باشد. بنابراین ابتدا از خود بپرسید که چه نیازهایی دارید و پرینتر مورد نظر شما باید چه خواسته‌هایی را برآورده کند؟

    ما در این مقاله ابتدا شما را با انواع پرینتر موجود در بازار آشنا ‌می‌کنیم تا به یک شناخت کامل از آنها برسید و پس از آن با راهنمای خرید پرینتر آشنا خواهید شد. پس اگر می‌خواهید همه چیز در مورد خرید پرینتر را بدانید و در این زمینه به یک متخصص تبدیل شوید پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

     

     

    آشنایی با انواع پرینتر

    آشنایی با انواع پرینتر

    شرکت‌های سازنده با توجه به نیازهای مختلف افراد مدل‌های متنوعی از پرینتر را طراحی و تولید ‌می‌کنند که مجهز به فناوری و تکنولوژی‌های مختلفی هستند. پرینترها از نظر تکنولوژی چاپ در انواع زیر تولید و به بازار فروش عرضه ‌می‌شوند.

     

    1- پرینتر جوهر افشان

    پرینتر جوهر افشان برای چاپ از رنگ مایع (جوهر) استفاده ‌می‌کند. اگر شما به دنبال یک پرینتر برای چاپ تصاویر گرافیکی، عکس و متن هستید پرینتر جوهر افشان ‌می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. سرعت چاپ پرینترهای جوهرافشان برای متن سیاه سفید حدودا بین ۵ تا ۱۸ صفحه در دقیقه است. این سرعت در چاپ عکس‌های رنگی کمتر ‌می‌شود مثلا برای اینکه یک تصویر رنگی به ابعاد ۸×۱۰ را با کیفیت بالا چاپ کنید حدوداً نیاز به یک و نیم تا چهار دقیقه زمان دارید. پرینترهای جوهر افشان چند کاره نیز تولید و به بازار فروش عرضه ‌می‌شوند که علاوه بر پرینت امکان اسکن و کپی را نیز برای شما مهیا می‌کنند و دارای قابلیت‌هایی چون Hi-Speed USB، پشتیبانی از انواع اپلیکیشن‌های مختلف، اتصال وای-فای و غیره هستند. پرینتر جوهر افشان از نظر نوع چاپ در دو نوع پرینتر جوهرافشان رنگی و پرینتر جوهر افشان سیاه و سفید به بازار فروش عرضه ‌می‌شود.

    بیشتر بخوانید: پرینتر جوهر افشان چیست؟ و چه مزایا و معایبی دارد؟

    2- پرینتر لیزری

    پرینتر لیزری نیز از لحاظ نوع چاپ در دو نوع پرینتر لیرزی سیاه و سفید و پرینتر لیزری رنگی در بازار موجود است. پرینترهای لیزری سیاه و سفید برای مصارف خانگی، چاپ متون، نامه‌های اداری، فاکتور فروشگاهی و غیره انتخاب خوبی هستند. در واقع اگر به دنبال یک پرینتر برای چاپ اسناد متنی با تعداد زیاد هستید پرینترهای لیزری سیاه و سفید انتخاب خوبی برای شما هستند. سرعت چاپ پرینتر لیزری نسبت به جوهر افشان بالا است و متن‌های سیاه و سفید را با سرعتی بین ۹ تا ۲۵ صفحه در دقیقه چاپ می‌کند.

    پرینترهای لیزری رنگی نیز برای چاپ تصاویر گرافیکی و عکس‌ها مناسب هستند و برای مصارف حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند و از آنجا که کیفیت بالایی دارند در نتیجه قیمت بالاتری نیز خواهند داشت. پرینتر لیزری نیز چون پرینترهای جوهرافشان در مدل‌های تک کاره و چند کاره به بازار فروش عرضه ‌می‌شود که مدل‌های چند کاره قابلیت اسکن، کپی و فکس را دارند و به عنوان دستگاه‌های پیشرفته تلقی می‌شوند.

    بیشتر بخوانید: پرینتر لیزری چیست؟ و چه مزایا و معایبی دارد؟

    3- پرینترهای سه بعدی

    همانطور که از نام پرینتر سه بعدی مشخص است قابلیت تولید اجسام سه بعدی را دارد. نوع کار پرینتر سه بعدی به این صورت است که مواد چسبنده بر روی پودرها با تکرار مداوم پاشیده می‌شود و به صورت لایه لایه طرح و شکل مورد نظر را به صورت سه بعدی تولید ‌می‌کند.

    4- پرینتر سوزنی

    پرینتر سوزنی از قدیمی‌ترین ماشین‌های اداری برای امور چاپی محسوب ‌می‌شود. کیفیت پرینترهای سوزنی نسبت به پرینتر‌های جوهر افشان و لیزری پایین است ولی هزینه چاپ پایین و سرعت بالای آن‌ها سبب شده است که در محیط‌های اداری و سازمان‌ها مورد استفاده قرار بگیرند.

     

    نکات مهم در خرید پرینتر

    نکات مهم در خرید پرینتر

    تا اینجا با انواع پرینتر و مصارف آنها آشنا شدید اما در هنگام خرید پرینتر دسته دوم، خرید پرینتر استوک و خرید پرینتر نو باید به نکات مختلفی توجه کنید. در ادامه شما را با راهنمای خرید انواع پرینتر آشنا ‌می‌کنیم.

    بیشتر بخوانید: آموزش نصب پرینتر

    1- انتخاب نوع پرینتر

    اولین نکته در راهنمای خرید پرینتر توجه به نوع نیازتان است. اگر ‌می‌خواهید که متون را چاپ کنید و اکثر پرینت‌های مورد نیاز شما به صورت سیاه و سفید هستند در نتیجه به سراغ خرید پرینترهای سیاه و سفید بروید که قیمت مناسب‌تری نسبت به پرینترهای رنگی دارند. ولی اگر هدف شما از خرید پرینتر، چاپ مداوم تصاویر رنگی و عکس است پرینترهای رنگی را انتخاب کنید. برای اداره‌ها و مدارس پرینترهای جوهر افشان نسبت به پرینترهای لیزری مناسب‌تر هستند اما برای کاربردهای خانگی پرینترهای لیزری انتخاب بهتری می‌باشند.

    2- نوع اتصال

    اتصال پرینتر‌ها به صورت سیمی و وایرلس است. اتصالات سیمی (USB) به عنوان یک اتصال کاربری استاندارد شناخته ‌می‌شود که در آن اتصال به صورت سیم است و باید پرینتر در نزدیکی کامپیوتر یا لپ تاپ قرار داده شود. اما در اتصال بی سیم که در پرینتر‌های مدرن استفاده ‌می‌شود نیازی نیست که حتما پرینتر نزدیک کامپیوتر یا لپ تاپ باشد. امکان اتصال بی سیم به تلفن همراه نیز به راحتی وجود دارد. اگر ‌می‌خواهید پرینتری با اتصال USB را خریداری کنید حتما مدلی را انتخاب کنید که از آخرین نسخه USB پشتیبانی کند. در پرینترهای بی سیم نیز به این نکته توجه کنید که مدل انتخابی شما از قابلیت‌هایی چون رینت بی‌سیم (AirPrint)  یا وای‌فای مستقیم (Wi-Fi direct) و چاپ ابری گوگل (Google Cloud Print) پشتیبانی کند چرا که در غیر این صورت برای برقراری ارتباط نیاز به مک یا کروم بوک است.

    3- سرعت چاپ

    سرعت چاپ پرینتر یکی از موارد مهمی است که در راهنمای خرید پرینتر باید به آن دقت کنید. اگر برای کسب و کارهای کوچک و برای مصارف خانگی نیاز به خرید پرینتر دارید نیازی نیست که سریع‌ترین پرینتر موجود در بازار را خریداری کنید اما اگر برای مصارف تجاری و اداری نیاز به یک پرینتر دارید در اینجا سرعت اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد. میزان سرعت در پرینترها با واژه PPM مشخص ‌می‌شود که بیان گر تعداد چاپ صفحه در هر دقیقه است. البته ناگفته نماند که تعداد سرعت چاپ برای پرینت‌های رنگی و سیاه و سفید متفاوت است و پرینتر در چاپ رنگی سرعت پایین‌تری دارد.

    4- میزان وضوح و کیفیت چاپ

    در پرینترها رزولوشن یا وضوح تصاویر با DPI مشخص ‌می‌شود. هرچه میزان عدد DPI بیشتر باشد کیفیت چاپ پرینتر نیز بالاتر خواهد بود. در هنگام خرید پرینتر دسته دوم، استوک و نو پرینتری را انتخاب کنید که حداقل وضوح آن DPI 12000 باشد.

    5- میزان سایز و اندازه پرینتر

    اگر برای منزل خود به دنبال خرید پرینتر هستید باید به اندازه میز کار و فضای اتاق توجه کنید خرید پرینترهایی با مدل فشرده انتخاب خوبی برای اتاق و دفتر کار کوچک هستند.

    6- میزان توان کاری پرینتر

    پرینتر‌های موجود در بازار توان کاری متفاوتی دارند و تعداد صفحاتی که در هر ماه می‌توانند چاپ کنند متفاوت است در نتیجه حتماً قبل از خرید پرینتر استوک، دسته دوم و یا نو میزان ظرفیت کاری خود را مشخص کرده و پرینتری را انتخاب کنید که متناسب با توان کاری شما باشد. توجه داشته باشید اگر می خواهید پرینتر شما طول عمر بالایی داشته باشد باید کمتر از توان کاری آن پرینت بگیرید.

    7- قابلیت چاپ دورو

    قابلیت چاپ دورو سبب می‌شود تا سرعت کار بالا برود و میزان خطا به کمترین حد خود برسد. قیمت پرینتر با قابلیت چاپ دورو بالاتر از مدل‌های پرینتر با چاپ یک رو است. اگر اکثر کارهای چاپی شما به صورت دو رو است در نتیجه باید هزینه بیشتری کنید و به سراغ خرید پرینترهایی با قابلیت چاپ دورو بروید در غیر این صورت نیازی به صرف هزینه بیشتر نیست و پرینترهای با چاپ یک رو را انتخاب کنید.

    بیشتر بخوانید: بهترین مارک پرینتر

    نتیجه گیری

    نتیجه گیری

    برای خرید یک پرینتر باید توجه داشته باشید که آن را می خواهید برای چه تعداد چاپ در روز تهیه کنید درضمن باید این را هم بدانید که چاپگر را برای کپی، اسکن و یا فکس می خواهید استفاده کنید یا خیر! اکنون با دانستن این نکاتی که گفته شد و نکات جزئی که در مقاله خواندید می توانید تصمیم گیری بهتری برای خرید پرینتر مورد نظر داشته باشید و برای خرید پرینتر استوک آمریکایی یا اروپایی در حد نو می توانید از بخش پرینتر های استوک سایت دکان استوک چاپگر مورد نظر خود را انتخاب و تهیه نمایید.

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ استوک
    آل این وان استوک - All in one
    کیس استوک
    مانیتور استوک
    پرینتر استوک
    بازگشت به بالا