فروش اقساطی
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    لپ تاپ ریفربیش (refurbished) چیست؟ بخریم یا نه؟

    لپ تاپ ریفربیش (refurbished) چیست؟ بخریم یا نه؟

    در حال حاضر قیمت لپ تاپ‌ نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است و همین موضوع سبب شده تا افراد زیادی از لحاظ مالی توانایی خرید لپ تاپ دست اول و نو را نداشته باشند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد بوده و به دنبال خرید یک لپ‌تاپ مناسب و با قیمت ارزان‌تر هستید بدون شک با واژه لپ تاپ ریفربیش روبه‌رو شده‌اید ولی شاید به درستی با مفهوم آن آشنا نباشید. در این مقاله از دکان استوک شما را به طور کامل با لپ تاپ ریفربیش (refurbished) آشنا کرده و به شما می‌گوییم که آیا محصولی قابل اطمینان است و ارزش خرید دارد یا خیر، پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

    لپ تاپ ریفربیش چیست؟

    لپ تاپ ریفربیش چیست؟

    لپ تاپ ریفربیش در واقع دستگاهی بازسازی شده است. این لپ‌تاپ‌ها پس از بررسی و استفاده اولیه توسط مشتریان و یا خرده فروشان به دلیل داشتن مشکلات و نقص‌های فنی جزئی به کارخانه تولید کننده بازگردانده می‌شوند و پس از آن توسط تیم تخصصی ارتقا داده شده و مورد تست، تعمیر و بازسازی قرار می‌گیرند و سپس با گارانتی تمدید شده و با قیمتی کمتر و کارایی بهتر از قبل مجدداً با عنوان لپ تاپ رفرش به بازار فروش عرضه می‌شوند.

    لازم به ذکر است که در برخی موارد ممکن است مشکلات این دستگاه‌ها فنی نبوده و تنها وجود اشکالات و نقص‌هایی در ظاهرشان باشد مانند آسیب‌ها و خراش‌هایی که ممکن است در زمان حمل و نقل به آنها وارد شده باشد. لپ تاپ‌های ریفربیش دارای برچسبی با عنوان Refurbished به رنگ نارنجی و یا سبز در قسمت پشت جعبه خود هستند و از طریق همین برچسب می‌توانید لپ تاپ‌های ریفربیش را از سایر لپ‌تاپ‌ها تشخیص دهید.

    همچنین بخوانید: راهنمای خرید لپ تاپ

    انواع لپ تاپ ریفربیش

    انواع لپ تاپ ریفربیش

    لپ‌تاپ‌های ریفربیش در انواع مختلفی از سوی شرکت‌های مطرح به بازار عرضه می‌شوند، در واقع معنی ریفربیش در مناطق گوناگون متفاوت است برای مثال شاید در کشوری به دلیل یک مشکل کوچک در ظاهر دستگاه، آن را به عنوان ریفربیش می‌شناسند و یا لپ‌تاپی دیگر به دلیل خرابی مادربرد ریفرش شناخته شده باشد. به طور کلی از انواع لپ تاپ ریفربیش شده می‌توان به Used (استفاده شده)، Like New (در حد نو)، Repaired (تعمیر شده)، Recycled (تعمیر اساسی)، Recertified (معتبر) و Refreshed (بازسازی و نو شده) اشاره کرد. لازم به ذکر است که در بازار ایران این تنوع لپ تاپ‌های ریفربیش دیده نمی‌شود و اغلب لپ تاپ‌های ریفربیش شامل ریپک و ریفر می‌شوند.

    همچنین بخوانید: چگونه بفهمیم قطعات لپ تاپ عوض شده؟

    لپ تاپ ریفربیش بخریم یا نه؟

    لپ تاپ ریفربیش بخریم یا نه؟

    در این بخش ما مهم‌ترین مزایای لپ تاپ‌های Refreshed را شرح داده‌ایم که بدون شک با دانستن آنها بهتر خواهید دانست که آیا این دستگاه‌ها برای خرید مناسب هستند یا خیر.

    1- قیمت مناسب‌تر

    لپ تاپ‌های Refreshed در مقایسه با لپ‌تاپ‌های نو و دست اول قیمت بسیار مناسب‌تری دارند و اغلب ۱۰ تا ۲۵ درصد پایین‌تر از قیمت اصلی خود ارائه می‌شوند در نتیجه برای کاربر یک گزینه اقتصادی محسوب می‌شوند که در عین حال از کیفیت و کارایی مناسبی نیز برخوردار هستند.

    2- قابل اطمینان بودن

     قبل از اینکه لپ تاپ‌های ریفربیش به بازار فروش عرضه شوند توسط سازنده اصلی مورد بازسازی‌ها‌، آزمایش‌ و تست‌های بسیاری قرار می‌گیرند و تمامی مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آنها اصلاح می‌شود برای مثال در فرآیند بازسازی اگر قطعات سخت افزاری احتیاج به تعویض داشته باشند نظیر هارد دیسک، باتری، صفحه نمایش، کارت گرافیک و ... تعویض می‌شوند. تمامی این موارد تضمین می‌کنند که این نوع لپ تاپ‌ها کاملا قابل اطمینان هستند و اگر غیر از این بود هیچگاه برای فروش مجدد در دسترس عموم قرار نمی‌گرفتند. بنابراین می‌توان گفت که لپ‌تاپ‌های ریفربیش مانند یک لپ‌تاپ جدید عمل می‌کنند و مشکلی ندارند.

    2- قابل ارتقا بودن

    لپ تاپ‌های ریفربیش اغلب با قطعات سخت افزاری قابل ارتقا و تعویض چون هارد دیسک ssd، حافظه رم و غیره عرضه می‌شوند در نتیجه کاربران می‌توانند با توجه به نیازها و خواسته‌های شخصی خود به راحتی قطعات این لپ‌تاپ‌ها را ارتقا دهند.

    3- مجهز بودن به جدیدترین سیستم عامل‌ها

    جالب است بدانید که لپ‌تاپ‌های بازسازی شده به جدیدترین سیستم عامل‌ها مجهز شده‌اند برای مثال اگر شما قصد خرید لپ تاپ ریفربیش شرکت‌هایی چون اچ پی، لنوو یا دل را دارید مطمئن باشید که دارای آخرین نسخه مایکروسافت ویندوز هستند.

    4- حفظ محیط زیست

    با خرید لپ تاپ‌های Refreshed می‌توانید به حفظ محیط زیست کمک کنید در واقع بازیافت و استفاده مجدد از لپ تاپ‌ها باعث می‌شود تا زباله‌های الکترونیکی کمتری تولید شوند.

    همچنین بخوانید: نحوه محاسبه قیمت لپ تاپ استوک

    مقایسه لپ تاپ استوک با لپ تاپ ریفربیش

    مقایسه لپ تاپ استوک با لپ تاپ ریفربیش

    در زمان خرید لپ تاپ ارزان قیمت و با کیفیت بدون شک با دو گزینه لپ تاپ استوک و یا لپ تاپ ریفربیشد روبه رو می‌شوید که هر دو نسبت به نمونه‌های مشابه آکبند خود قیمت پایین‌تری دارند ولی تفاوت‌هایی نیز بین این دو نوع لپ تاپ وجود دارد. در این بخش ما به شما می‌گوییم که لپ تاپ استوک چیست تا بهتر بدانید که فرق آن با لپ تاپ ریفربیش چه می‌باشد.
    به طور کلی لپ تاپ‌های استوک شامل موارد زیر می‌شوند:
    1- برخی از لپ تاپ‌ها قبلا توسط یک شرکت و یا کاربر مورد استفاده قرار گرفته‌اند و به دلیل ارتقا سخت افزاری و یا دلایل مختلف کنار گذاشته شده باشند و مجدداً به بازار فروش و با عنوان استوک عرضه می‌شوند.
    2- برخی از لپ‌تاپ‌های فروخته شده نیز به دلایل مختلفی توسط کاربران به فروشگاه‌ها مرجوع شده و در انبار فروشگاه‌ها ذخیره می‌شوند این دستگاه‌ها به دلیل اینکه از حالت آکبند و بسته‌بندی خارج شده‌اند دیگر به عنوان کالای نو شناخته نمی‌شوند و در نهایت پس از بررسی و دریافت درجه‌بندی کیفی مجدداً به عنوان لپ تاپ استوک به بازار کشورهای جهان سوم از جمله ایران صادر می‌شوند. 
    3- برخی از لپ‌تاپ‌ها نیز از رده تولید خارج شده و دیگر توسط شرکت‌های سازنده تولید نمی‌شوند این محصولات نیز به دلیل اینکه فروش نرفته‌اند در انبار شرکت‌ها نگهداری می‌شوند و در نهایت با قیمت کمتری به بازار عرضه می‌شوند.  
    4- بسیاری از کمپانی‌های معتبر در نمایشگاه‌های مختلف برای معرفی و نمایش محصولات و تکنولوژی‌های جدید خود لپ‌تاپ‌های تولیدی خود را روشن کرده و از آنها استفاده می‌‌کنند که این دسته از لپ‌تاپ‌ها نیز به دلیل اینکه از حالت آکبند خارج شده‌اند دیگر به عنوان یک لپتاپ نو شناخته نمی‌شوند.
    بنابراین می‌توان گفت که لپ‌تاپ‌های استوک در واقع می‌تواند یک لپ‌تاپ‌های کارکرده، دستگاهی از رده تولید خارج شده و یا کالایی غیر آکبند باشند که بدون هیچگونه بازسازی قبلی و تعمیری مجدداً فروخته می‌شوند که قیمت پایین‌تر و گارانتی محدودتری دارند. ولی لپ‌تاپ‌های ریفربیشد توسط تولید کننده مورد بررسی، تعمیر و بازسازی قرار می‌گیرند و از کیفیت بالا و عملکرد قابل اطمینانی برخوردار هستند در حالی که لپ‌تاپ‌های استوک ممکن است دارای مشکلاتی باشند. البته لازم به ذکر است که  لپ تاپ‌های استوک با توجه به میزان کارکرد و خط و خشی که دارند درجه بندی می‌شوند.

    نتیجه گیری

    در نهایت باید بگوییم که انتخاب لپ تاپ ریفربیشد یا جدید بستگی به میزان بودجه و نیازهای شما دارد. اگر قصد دارید از لپ‌تاپ خود برای کارهای روزمره و یا کارهای محاسباتی معمولی استفاده کنید یک لپ تاپ Refurbished گزینه مناسبی است. ولی اگر برای کارهای حرفه‌ای چون ادیت ویدیو و عکس و یا انجام بازی‌های کامپیوتری پیشرفته به لپ تاپ نیاز دارید بهتر است به سراغ خرید لپ تاپ نو بروید. 
     

     

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ استوک
    آل این وان استوک - All in one
    کیس استوک
    مانیتور استوک
    پرینتر استوک
    بازگشت به بالا