فروش اقساطی
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    چگونه قیمت لپ تاپ استوک یا دست دوم (کارکرده) را محاسبه کنیم؟

    چگونه قیمت لپ تاپ استوک یا دست دوم (کارکرده) را محاسبه کنیم؟

    با توجه به وضع کنونی اقتصاد جامعه، بسیاری از کاربران از لحاظ مالی در سطح مناسبی نیستند و توانایی خرید لپ‌تاپ نو را ندارند در نتیجه به سراغ خرید لپ تاپ استوک و یا کارکرده می‌روند که معمولاً حدود ۱۰ تا ۴۰ درصد قیمت پایین‌تری در مقایسه با نمونه‌های مشابه آکبند بازار دارند ولی از نظر کیفیت و کارایی عملکرد مناسبی داشته و اکثر آنها به خوبی نیازهای متفاوت را کاربران را پاسخگو هستند. همه ما می‌دانیم که لپ‌تاپ دست دوم یا همان کارکرده چیست ولی شاید اطلاعات درستی در رابطه با لپ تاپ استوک نداشته باشیم. بنابراین قبل از اینکه بدانیم چگونه قیمت لپ تاپ استوک یا دست دوم (کارکرده) را محاسبه کنیم بهتر است ابتدا با لپ تاپ استوک آشنا شویم.

    در بسیاری از کشورهای خارجی به خریداران لپ تاپ این اجازه را می‌دهند که تا چند هفته محصول خریداری شده را مورد تست قرار دهد و در صورتی که نتوانست نیازهای آنها را برآورده کند می‌توانند لپ تاپ را به فروشگاه مرجوع کنند. برخی از کمپانی‌های معتبر نیز در نمایشگاه‌های گوناگون اقدام به نمایش محصولات و معرفی تکنولوژی‌های جدید خود می‌کنند که در آن نمایشگاه‌ها لپ‌تاپ‌ها روشن شده و از آنها استفاده می‌شود که این دسته از لپ‌تاپ‌ها از حالت آکبند خارج شده‌اند. به طور کلی تمامی این لپ‌تاپ‌ها به عنوان لپ‌تاپ‌های استوک شناخته می‌شوند و در نهایت به کشورهایی که متقاضی خرید این محصولات هستند عرضه می‌شوند. اگر قصد خرید لپ تاپ کارکرده و یا استوک را دارید بهتر است تا آخر این مقاله از دکان استوک همراه ما باشید ما در این مقاله به روش محاسبه قیمت لپ تاپ استوک یا کارکرده خواهیم پرداخت.

    عوامل مهم تاثیر گذار بر قیمت لپ تاپ استوک یا دست دوم

    عوامل مهم تاثیر گذار بر قیمت لپ تاپ استوک

    برای اینکه قیمت لپ تاپ استوک و یا دست دوم را محاسبه کنیم لازم است تا به موارد زیر توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

    وضعیت فیزیکی

    توجه به وضعیت فیزیکی و ظاهر لپ‌تاپ اولین چیزی است که باید آن را در نظر بگیرید. آیا لپ تاپ انتخابی شما بدون خط و خش است؟ آیا از نظر ظاهری تمیز و بدون شکستگی است؟

    لپ تاپ‌های استوک با توجه به میزان کارکرد و خط و خشی که دارند گریدبندی می‌شوند که این گریدبندی شامل [A]، [+A]، [++A]، [+++A] می‌شود. لپ تاپ‌های گرید +++A یعنی کاملاً بدون خط و خش هستند و کارکرد بسیار کمی داشته‌اند و هر چه به سمت گرید A برویم خط و خش لپ تاپ بیشتر می‌شود و زمان بیشتری از آن استفاده شده است. لپ تاپ‌های استوک گرید +++A در واقع Open Box (جعبه باز) هستند و نسبت به همان لپ‌تاپ با گرید A قیمت بیشتری دارند. بنابراین در زمان خرید لپ تاپ استوک و دست دوم حتماً ظاهر دستگاه را بررسی کنید و به کیبورد، اسپیکرها، قاب و شاسی صفحه نمایش و غیره توجه کنید. اگر دستگاه از ارتفاع به پایین سقوط کرده باشد و یا دارای شکستگی باشد بدون شک بر روی ظاهر دستگاه تاثیر می‌گذارد و باعث کاهش قیمت آن می‌شود.

    قدرت سخت افزاری

    یک لپ تاپ دارای مجموعه‌ای از سخت‌افزارها چون هارد دیسک، حافظه رم، کارت گرافیک، پردازنده و غیره است و هرچه این قطعات قدرتمندتر باشند قیمت لپ تاپ دست دوم و استوک نیز بالاتر می‌رود. که در ادامه برخی از آنها را شرح داده‌ایم.

    قدرت سخت افزاری

    1- پردازنده (CPU)

    cpu یا پردازنده حدود 20 درصد بر قیمت لپ‌تاپ تاثیر دارد و آن را می‌توان از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت دانست. برای مثال لپ تاپ‌هایی که دارای سی پی یو core i7 هستند نسبت به لپ‌تاپ‌هایی که دارای سی‌پی‌یو core i5 یا core i3 هستند قیمت بالاتری دارند و گزینه مناسبی برای کارهای سنگین هستند.

    همچنین بخوانید: مقایسه پردازنده intel و amd

    2- حافظه رم (RAM)

    حافظه رم تاثیر بسزایی بر سرعت لپ تاپ دارد به طور کلی بیشتر از رم‌های ddr3 ,ddr4 ,ddr5 بر روی لپ‌تاپ‌های استوک یا کارکرده استفاده شده که در حال حاضر ddr3 نیز تقریباً منسوخ شده ولی برای انجام کارهای سبک چون حسابداری، دیدن فیلم، گوش دادن به موسیقی و غیره انتخاب مناسبی است و قیمت ارزانتری دارد. اکثر لپ‌تاپ‌های امروزی دارای رم از نوع ddr4 هستند و تعداد محدودی از آنها نیز جدیدا به رم ddr5 مجهز شده‌اند که برخی از لپ تاپ‌های گیمینگ جزو این سیستم‌ها هستند. نوع حافظه رم و ظرفیت آن بر قیمت لپ‌تاپ استوک و دست دوم تاثیرگذار هستند برای مثال رم DDR4 در مقایسه با رم DDR3 جدیدتر، پرسرعت‌تر و گرا‌ن‌تر است. برای انجام کارهای روزمره و عادی، رم DDR4 با ۸ گیگابایت ظرفیت کافی است و برای کارهای سنگین و گیمینگ رم DDR4 شما لازم است تا ظرفیتی برابر با ۱۶ یا ۳۲ گیگ داشته باشد.

    3- کارت گرافیک (VGA)

    کارت گرافیک بعد از سی پی یو مهمترین عامل تاثیرگذار در قیمت لپ تاپ دست دوم یا استوک است. کارت گرافیک برای کاربران علاقمند به بازی، مهندسین طراحی و معماری، ادیتورها و تدوینگران فیلم از اهمیت زیادی برخوردار است و هرچه بالاتر باشد بدون شک نتیجه بهتری در زمان کار به آنها می‌دهد. توجه داشته باشید که کارت گرافیک حدود ۱۵ درصد بر قیمت لپ تاپ تاثیر می‌گذارد.

    صفحه نمایش

    در زمان خرید حتماً به صفحه نمایش لپ تاپ نیز توجه کنید، وجود پیکسل سوختگی، لکه سیاه و سفید سبب کاهش قیمت لپ تاپ استوک و قیمت لپ تاپ دست دوم می‌شود. کیفیت صفحه نمایش نیز تاثیر مستقیمی بر قیمت لپ تاپ دارد که شامل کیفیت اچ دی (HD)، فول اچ دی (FULL HD)، فورکی (4K) و... می‌شود. صفحه نمایش 4K قیمت بالاتری نسبت به کیفیت FULL HD داشته و صفحه نمایش FULL HD نیز قیمت بالاتری نسبت به HD دارد. همچنین صفحه نمایش تاچ اسکرین یا همان لمسی قیمت بالاتری نسبت به صفحه نمایش‌ بدون تاچ دارد.

    برند سازنده

    برند سازنده

    برند سازنده یا همان مارک نیز تاثیر زیادی بر قیمت لپ‌تاپ استوک و قیمت لپ تاپ دست دوم دارد و لپ‌تاپ‌های برندهای با کیفیت و معروف معمولاً قیمت بالاتری دارند. برای مثال لپ‌تاپ‌های اپل جزو لپ تاپ‌های گران قیمت بازار هستند. لپ تاپ‌های شرکت اچ پی (hp) نیز نسبت به لپ‌تاپ‌های دل، ایسوس و لنوو قیمت بیشتری دارند که این تفاوت قیمت بسیار جزئی است.

    همچنین بخوانید: بهترین مارک لپ تاپ استوک

    سال ساخت

    سال ساخت لپ تاپ نیز تاثیر بسزایی بر قیمت آن دارد طبیعتاً لپ‌تاپ‌های جدیدتر قیمت بالاتری دارند و لپ تاپ‌هایی که بیش از چند سال کار کرده‌اند ارزش کمتر و قیمت پایین‌تری خواهند داشت. با توجه به عواملی که گفتیم شما هم اکنون می‌توانید قیمت لپ تاپ استوک یا دست دوم انتخابی خود را محاسبه کنید همچنین می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر اینترنتی فروش لپ تاپ استوک و دست دوم قیمت‌ها را مورد مقایسه و بررسی قرار دهید و با مشورت با کارشناسان محصول به اطلاعات بیشتری در رابطه با قیمت گذاری لپ تاپ استوک و کارکرده دسترسی پیدا کنید.

    همچنین بخوانید: چگونه بفهمیم قطعات لپ تاپ عوض شده؟

    نتیجه گیری

    قیمت لپ‌تاپ های استوک و دست دوم طبق قیمت روز بازار آن محصول تعیین می‌گردد و می توان قیمت حدودی برای آن مشخص نمود اما قیمتی که روی کالا گذاشته می‌شود بهتر است توسط متخصص مخصوص این کار گذاشته شود تا هیچ یک از طرفین معامله دچار ضرر مالی نشوند زیرا قیمت گذاری کالای دیجیتال (لپ‌تاپ) بستگی به تمیزی ظاهری و کارکرد آن و بقیه نکات گفته شده در مقاله دارد.

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ استوک
    آل این وان استوک - All in one
    کیس استوک
    مانیتور استوک
    پرینتر استوک
    بازگشت به بالا