فروش اقساطی
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    ویژگی لپ تاپ گیمینگ

     ویژگی لپ تاپ گیمینگ

    لپ تاپ گیمینگ یکی از انواع لپ تاپ است که با داشتن مشخصات سخت افزاری قدرتمند برای انجام انواع بازی‌های ویدیویی مناسب است و در بین نوجوانان و جوانان طرفداران زیادی دارد. اگر شما هم یک گیمر هستید و قصد خرید لپ تاپ گیمینگ را دارید باید به فاکتورهای مختلفی توجه کنید تا انتخاب درست و متناسب با نیازهایتان داشته باشید. فرقی نمی‌کند قصد خرید لپ تاپ دسته دوم، استوک و یا نو را دارید در این مقاله از دکان استوک به شما می‌گوییم که یک لپ تاپ گیمینگ خوب باید چه مشخصات و ویژگی‌هایی داشته باشد پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.  

     

     

    ویژگی های لپ تاپ گیمینگ

    از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مشخصاتی که یک لپ تاپ گیمینگ خوب باید داشته باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.  

    1- پردازنده گرافیکی لپ تاپ گیمینگ

    یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک لپ‌تاپ گیمینگ پردازنده‌ی گرافیکی یا GPU  است. اگر یک لپ تاپ از GPU مناسبی برخوردار باشد کاربر با خیال راحت می‌تواند انواع و اقسام بازی‌ها را اجرا کند و حتی کارهای پیچیده‌ و پیشرفته‌ای نظیر طراحی سه ‌بعدی را انجام دهد. کارت گرافیک برای گیمرها اهمیت زیادی دارد چون باعث ارائه نرخ فریم بهتر شده و تجربه مناسب‌تری از انجام بازی‌های ویدیویی را برای آنها مهیا می‌کند.GPU لپ تاپ‌ها به طور کلی در دو مدل یکپارچه (Integrated) و اختصاصی است.

    همچنین بخوانید:  مقایسه لپ تاپ های ایسوس و اچ پی 

    لپ تاپی که از کارت گرافیک اختصاصی همراه با رم مستقل (VRAM) برخوردار می‌باشد مناسب برای انجام بازی‌های ویدیویی جدید و سنگینی است که نرخ فریم خوبی را ارائه می‌دهد و کیفیت بالایی دارد. در واقع VRAM  یا همان حافظه گرافیکی تاثیر زیادی در اجرای بهتر بازی‌ها دارد و این امکان را به کاربران می‌دهد تا بازی‌های مختلف ویدیویی روی رزولوشن بالاتر را تجربه کنند. در حالت ایده‌آل VRAM  بین 6 تا 8 گیگابایت ظرفیت دارد. در شرایط معمول 4 گیگابایت حافظه گرافیکی برای یک لپ تاپ گیمینگ کافی است و با این مقدار حافظه به راحتی می‌توان بازی‌های p1080 را اجرا کرد ولی برای بازی کردن در حالت‌های QHD یا UHD می‌بایست لپ تاپ گیمینگ 8 گیگابایت VRAM داشته باشد. 

    پردازنده گرافیکی لپ تاپ گیمینگ

     

    2- پردازنده یا cpu

    پردازنده یا CPU  یکی از مهم‌ترین قطعات سخت افزاری یک لپ تاپ است و این قطعه در لپ تاپ‌های گیمینگ اهمیت زیادی دارد. برای اینکه بازی‌های مختلف بدون مشکل و به صورت روان اجرا شوند CPU به همراه GPU باید کار خود را به خوبی انجام دهند بنابراین اگر لپ تاپ شما بهترین GPU را داشته باشد ولی از CPU  مناسبی برخوردار نباشد تجربه‌ی ایده‌آلی از اجرای بازی‌ها نخواهید داشت. 

    شرکت‌های Intel  و AMD از بهترین تولید کننده‌های پردازنده هستند. پردازنده‌ها در نسل‌های مختلفی قرار می‌گیرند که نسل‌های جدیدتر سرعت و قدرت بیشتری نسبت به نسل‌های قبلی دارند. در زمان خرید بهتر است لپ تاپ گیمینگی را انتخاب کنید که مجهز به سری AMD Ryzen 7  و یا نسل دهم یا یازدهم Core i7 اینتل باشد. البته لازم به ذکر است که نیاز و بودجه شما در انتخاب نوع پردازنده تاثیر گذار است.  

    پردازنده یا سی پی یو

     

    3- حافظه رم (RAM)

    لپ تاپ‌ها از نظر میزان حافظه رم با یکدیگر متفاوت هستند. هر چه رم یک لپ تاپ بیشتر باشد بازی‌ها و برنامه‌های بیشتری می‌توانند به صورت همزمان پردازش شوند. در سال‌های اخیر صنعت بازی‌های ویدیویی رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته است از این رو بازی‌های جدید برای ارائه کیفیت مورد نظرشان به مقدار رم بیشتری نیاز دارند.

    یک لپ تاپ گیمینگ باید حداقل ۸ گیگابایت رم داشته باشد البته این میزان رم برای اجرای بازی‌های سبک و استفاده کاربران غیر حرفه‌ای مناسب می‌باشد و اگر قصد انجام بازی‌های 2021 و 2022 را دارید به مقدار رم بیشتری نیاز خواهید داشت. 16 گیگابایت رم گزینه خوبی برای گیمرهایی است که می‌خواهند بدون اذیت شدن به بازی کردن بپردازند و همزمان برنامه‌های دیگری را نیز در حالت اجرا داشته باشند به طور کلی اکثر بازی‌های روز به بیشتر از 16 گیگابایت رم نیاز ندارند. البته اگر کاربر حرفه‌ای هستید و در زمینه انیمیشن سازی، کارهای سه بعدی و تدوین فعالیت دارید 32 گیگابایت حافظه رم برای شما مناسب است و می‌توانید همزمان با رندر کردن فایل‌های ویدیویی‌تان، بازی هم کنید. از این رو میزان حافظه رم لپ تاپ گیمینگ را متناسب با نیازتان انتخاب کنید.

    حافظه رم لپ تاپ گیمینگ

     

    4- رزولوشن نمایشگر و نرخ به روزرسانی

    رزولوشن نمایشگر تاثیر مستقیمی بر کیفیت بصری بازی‌ها و نحوه اجرای‌ آنها روی لپ تاپ دارد. اکثر لپ تاپ‌های گیمینگ خوب، رزولوشن فول اچ دی (Full HD/1080p) دارند ولی می‌توانید لپ تاپ‌های گیمینگی با نمایشگرهای فورکی (4k) و یا 2K/1440p را نیز پیدا کنید. اگر دوست دارید که تجربه بهتری از بازی کردن داشته باشید و از طرفی نیز در بودجه محدودیتی ندارید می‌توانید به سراغ خرید لپ‌تاپ‌های گیمینگ با نمایشگر 4k بروید.

    تعداد دفعات به روز شدن مانیتور با تصاویر جدید در هر ثانیه را نرخ به روز رسانی یا رفرش ریت (Refresh Rate) می‌گویند و تعداد فریم‌های مشخصی که صفحه نمایشگر می‌تواند در هر ثانیه نشان دهد را با واحد هرتز(Hz)  تعیین می‌کنند. بالا بودن نرخ به روز رسانی تاثیر مستقیمی روی تجربه شما از بازی‌ها دارد و به گرافیک روان‌تر منجر می‌شود. مدل‌های زیادی از لپ تاپ‌های مخصوص بازی مجهز به نمایشگرهایی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز هستند البته در بازار لپ تاپ‌های گیمینگ گران قیمتی که دارای صفحه نمایش با نرخ به روز رسانی ۱۴۴، ۲۴۰ و حتی 360 هرتز هستند نیز به فروش می‌رسند. به طور کلی اگر قصد اجرای بازی‌های دست بالا CS:GO را داشته و کارت گرافیک خوبی نیز مد نظر دارید بهتر است به سراغ خرید لپ تاپ گیمینگی بروید که از نمایشگر 360 هرتزی بهره می‌برد.

    رزولوشن نمایشگر لپ تاپ گیمینگ

     

    5- اندازه لپ تاپ

    لپ تاپ‌های بین 15 تا 16 اینچی برای انجام کارهای حرفه‌ای، بازی کردن و تماشای فیلم مناسب هستند و بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ 2022 نیز در اندازه‌ 16 اینچی تولید می‌شوند. اگر موقعیت مکانی ثابتی دارید و زیاد قصد حمل و جابه جایی لپ تاپ خود را ندارید لپ تاپ‌های گیمینگ بین 17 تا 18 اینچی می‌توانند انتخاب مناسبی برایتان باشند که دارای ویژگی‌هایی چون سیستم خنک کنندگی‌ با عملکرد قابل قبول، پردازنده‌های خوب و وزن سنگینی هستند. 

    اندازه صفحه نمایش لپ تاپ گیمینگ

     

    6- فضای ذخیره‌ سازی (HDD یا SSD)

    بازی‌های رده‌ بالا فضای قابل توجهی از حافظه را اشغال می‌کنند و به همین دلیل لپ‌تاپ گیمینگ انتخابی شما بهتر است که دارای حداقل یک ترابایت فضای داخلی باشد. در رابطه با فضای ذخیره سازی دو نوع انتخاب پیش روی شماست ‌هارد HDD یا SSD.‌ هارد دیسک (HDD) قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به هارد SSD دارد ولی حافظه‌های SSD سرعت بیشتری را نسبت به HDD دارند. بسیاری از لپ تاپ‌های گیمینگ موجود در بازار در کنار HDD یک هارد SSD نیز دارند تا کاربران بتوانند با استفاده از هر دوی آنها تجربه بهتری در زمان انجام بازی‌ها داشته باشند. البته اگر لپ تاپ گیمنگ انتخابی شما تنها هارد HDD داشته باشد شما می‌توانید یک حافظه SSD خریداری کنید و آن را درون لپ تاپ خود تعبیه کنید. 

    فضای ذخیره‌ سازی لپ تاپ گیمینگ

    امروزه تنوع بالایی از انواع لپ تاپ گیمینگ تولید و به بازار فروش عرضه می‌شود که از لحاظ سخت افزاری نسبت به لپ تاپ‌های معمولی قدرتمندتر هستند و سرعت بالایی نیز دارند و همین موارد از دلایل اصلی بالا بودن قیمت لپ تاپ گیمینگ است و به همین خاطر افراد زیادی توانایی خرید این نوع لپ تاپ را ندارند. خرید لپ تاپ استوک گیمینگ یکی از بهترین راه حل‌ها برای این دسته از افراد است و می‌توانند با پرداخت هزینه کمتر از یک لپ تاپ با کیفیت که از لحاظ عملکرد و مشخصات سخت افزاری با نمونه‌های نو مشابه بازار تفاوت چندانی ندارد بهره‌مند شوند. 

    لپ تاپ استوک  گیمینگ از کجا بخریم

    اگر شما هم قصد خرید لپ تاپ استوک را دارید یکی از بهترین مکان‌ها برای این منظور فروشگاه اینترنتی دکان استوک است. در دکان استوک تنوع بالایی از انواع لپ تاپ استوک گیمینگ از برندهای معتبر دنیا چون دل، اچ پی، لنوو، ایسوس و ... با بهترین قیمت بازار و با تضمین کیفیت به فروش می‌رسند. 

     

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ استوک
    آل این وان استوک - All in one
    کیس استوک
    مانیتور استوک
    پرینتر استوک
    بازگشت به بالا