فروش اقساطی
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی کدام است؟

    بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی کدام است؟

    امروزه انواع لپ تاپ با مشخصات فنی مختلف در بازار موجود است که برای اهداف متنوعی طراحی و تولید شده‌اند. برخی از افراد هدفشان از خرید لپ تاپ انجام امور ساده چون تماشای فیلم، وبگردی و ... است اما برخی دیگر به دنبال خرید لپ تاپی هستند که با آن بتوانند امور حرفه‎ ای‌تری چون برنامه نویسی را انجام دهند.

    اگر شما برنامه نویس هستید و یا در ابتدای یادگیری برنامه نویسی قرار دارید قطعا باید لپ تاپ شما مناسب برای این کار باشد تا در هنگام نوشتن کدها به مشکل بر نخورید. ما در این مقاله از دکان استوک ابتدا مشخصات سخت افزاری که یک لپ تاپ باید داشته باشد تا بتوان از آن برای انجام امور برنامه نویسی استفاده کرد را مورد بررسی قرار داده‌ایم و سپس به سراغ معرفی مدل‌هایی رفتیم که می‌توانند به عنوان بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی باشند. در نتیجه اگر می‌خواهید بهترین لپ تاپ برنامه نویسی مناسب برای خود را خریداری کنید پس تا انتهای این مقاله از دکان استوک با ما همراه باشید.

     

     

    بررسی مشخصات بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

    لپ تاپ‌ها از لحاظ سایز صفحه، میزان ظرفیت حافظه، رم، کارت گرافیگ و سایر مشخصات فنی با یکدیگر متفاوت هستند و لپ تاپ مخصوص برنامه نویسی باید از ویژگی‌های سخت افزاری ویژه‌ای برخوردار باشد. بدون شک قیمت لپ تاپ‌های برنامه نویسی بالا است اما در دکان استوک می‌توانید لپ تاپ‌ استوک برنامه نویسی را با قیمتی بسیار مناسب‌تر از نمونه های نو آن خریداری کنید و تمامی امور مربوط به برنامه نویسی را با آنها انجام دهید. اما از لحاظ سخت افزاری بهترین لپ تاپ مخصوص برنامه نویسی باید چگونه باشد؟

    ((مشاهده انواع مدل های لپ تاپ استوک))

    بررسی مشخصات بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی 

     پردازنده مرکزی (CPU)

    بدون شک لپ تاپی با سی پی یو قدرتمند برای انجام برنامه نویسی لازم است تا به سرعت عملیات مختلف را بدون پایین آمدن سرعت سیستم انجام دهد. یه لپ تاپ با پردازنده ی سری Core i5 با دو هسته برای توسعه دهندگان موبایل و وب می‌تواند مناسب باشد. اما برای افزایش سرعت اجرای کدها (Run) بدون شک استفاده از پردازنده‌های Core i7 یا Ryzen 7  مناسب‎تر است. هرچه پردازنده قدرتمندتر باشد سرعت اجرای دستورات بیشتر بوده و از طرفی قیمت لپ تاپ نیز بالاتر می‌رود.

    قدرت cpu برای لپ تاپ برنامه نویسی 

    نوع حافظه

    نوع حافظه در بالا بردن سرعت لپ تاپ تاثیر زیادی دارد در نتیجه پیشنهاد دکان استوک به شما این است که لپ تاپی را خریداری کنید که دارای حافظه داخلی SSD باشد در این صورت سیستم لپ تاپ شما در هنگام انجام فرامین و اجرای برنامه‌های مختلف دچار کندی و هنگی نخواهد شد. حافظه‌های داخلی SSD سرعت لپ تاپ را تا حد باورنکردنی بالا خواهد برد.

    استفاده از هارد اس اس دی در لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی 

    مقدار رم  (RAM) لپ تاپ برنامه نویسی

    بدون شک داشتن رم بالا بی‌تأثیر در بالا رفتن سرعت اجرای فرامین و کامپایل شدن سریع کدها نیست در نتیجه مقدار رم اهمیت زیادی در لپ تاپ‌های برنامه نویسی دارد. اگر توسعه دهنده موبایل و وب هستید لپتاپی با حداقل رم ۸ گیگابایتی برای شما مناسب خواهد بود اما اگر جزو برنامه نویسانی می‌باشید که کار برنامه نویسی شما از نوع گرافیکی است رم‌های ۱۲و ۱۶ گیگابایتی و حتی بالاتر از اینها شما راضی خواهد کرد.

    مقدار رم مناسب برای لپ تاپ برنامه نویسی 

    میزان کارت گرافیک 

     برای برنامه نویسان کارت گرافیکی اهمیت کمتری دارد. یک کارت گرافیک با ظرفیت 2 گیگ برای برنامه نویسان مناسب است. کارت گرافیک روی پردازنده‌های جدید اینتل بسیار بالاتر از نیاز برنامه نویس است در نتیجه نیازی ندارید برای این بخش هزینه کنید. البته اگر برنامه نویس گرافیکی یا توسعه دهنده بازی هستید پیشنهاد می‎کنیم به سراغ لپ تاپ‌هایی بروید که حافظه گرافیکی آنها 4 یا 8 گیگابایت ظرفیت دارد.

    نمایشگر بهترین لپ تاپ برنامه نویسی

    نوع نمایشگر صفحه نمایش باید به گونه‎ای باشد که چشم شما را در طولانی مدت خسته نکند، نمایشگر IPS این ویژگی را دارد. از لحاظ کیفیت تصویر به سراغ لپ تاپی با حداقل کیفیت Full HD  بروید. 

    بهترین کیفیت نمایشگر لپ تاپ برای برنامه نویسان 

    برند سازنده

    یکی از مواردی که باید در هنگام خرید لپ تاپ برنامه نویسی به آن دقت کنید برند سازنده است که بی‎تاثیر بر کیفیت و کارایی دستگاه نیست. برندهای مطرح و سرشناس لپ تاپ ‎هایی با طول عمر بالا را تولید می‌کنند که مجهز به سخت افزارهای خوب هستند. معمولا در بین برنامه نویسان لپ تاپ‌های برندهایی چون اچ پی (HP)، دل (Dell)، لنوو (Lenovo)، ایسوس (ASUS) و... بیشترین محبوبیت را دارند.

    بهترین برند لپ تاپ برای برنامه نویسی 

    معرفی چند مدل از بهترین لپ تاپ برنامه نویسی

     در این بخش به معرفی تنها چند مدل لپ تاپ پرداخته‌ایم که از نظر کاربران بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی هستند. شما می‌توانید با مطالعه مشخصات فنی مدل‌های مختلف لپ تاپ که در فروشگاه دکان استوک درج شده است و مقایسه آنها مدلی متناسب با نیاز خود را یافته و خریداری کنید. 

    1- لپ تاپ اچ پی Pavilion 15-dk0056wm

     یکی از لپ تاپ‌های گیمینگ شرکت اچ پی که مناسب برای برنامه‌نویسی نیز است لپ تاپ اچ پی Pavilion 15-dk0056wm می‌باشد. این لپ تاپ مجهز به حافظه SSD  با ظرفیت 256 گیگاباتی است. با اینکه میزان ظرفیت حافظه کم است اما سرعت خوبی را دارد. به لطف بهره مندی از رم 8 گیگ و پردازنده سری Core i5 از نسل 9 شما می‌توانید از آن به عنوان لپ تاپ برنامه نویسی استفاده کنید.

    لپ تاپ اچ پی Pavilion 15-dk0056wm 

    2- لپ تاپ 2020 ایسوس VivoBook S533JQ-Q

    VivoBook S533JQ-Q از لپ تاپ‌های میان رده شرکت ایسوس با کانفینگ خوب محسوب می‌شود که می‌توان آن را یک لپ تاپ برنامه نویسی دانست چرا که مجهز به پردازنده سری Core i5 از نسل دهم با سرعت پردازش بالا، حافظه داخلی SSD با ظرفیت 512GB  و رم 8 گیگابایت می‌باشد. 

    لپ تاپ 2020 ایسوس VivoBook S533JQ-Q 

    3- لپ تاپ ایسوس VivoBook R465EP – CB

    اگر به دنبال یک لپ تاپ میان رده و خوش قیمت هستید R465EP می‌تواند شما را راضی کند. این لپ تاپ به 2 گیگ کارت گرافیک مجزا مجهز شده است. به لطف بهره‌مندی از پردازنده Core i5 1135G7 نسل یازدهم از سرعت پردازش مناسبی برخوردار می‌باشد. نوع حافظه داخلی این لپ تاپ SSD با ظرفیت 256 گیگابایت است. 

    لپ تاپ ایسوس VivoBook R465EP – CB 

    4- لپ تاپ برنامه نویسی دل مدل Inspiron 5593 – B

    این محصول شرکت  dellیک لپ تاپ حرفه‎ای برای برنامه نویسی است چرا که به پردازنده‌ی پرقدرت نسل 10 از سری Core i7 و رم 16 گیگابایت مجهز شده و از یک کارت گرافیک مجزا بهره می‌برد. لپ تاپ Inspiron 5593 – B یک محصول حرفه‌ای برای برنامه نویسان گرافیکی و توسعه دهندگان بازی می‌باشد.

    لپ تاپ برنامه نویسی دل مدل Inspiron 5593 – B 

    5- لپ تاپ ایسوس ZenBook UX433FN – P

    یکی دیگر از مدل‌هایی که می‌توان به عنوان بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و توسعه دهندگان بازی دانست لپ تاپ ZenBook ایسوس است. این لپ تاپ کاملا سبک بوده و ابعاد کوچکی دارد و صفحه کلید اعداد را روی تاچ آن قرار گرفته است. حافظه داخلی این لپ تاپ از نوع SSD  است و از رم 16GB  بهره می‌برد که به لطف پردازنده مرکزی  Intel Core i7 سرعت بالایی دارد.

    لپ تاپ ایسوس ZenBook UX433FN – P 

    6- لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus M16 GU603HR-A

    این مدل یکی از لپ تاپ‌های پر قدرت برای برنامه نویسی است و از سخت افزاری قدرتمند بهره می‌برد که شامل پردازنده مرکزی اینتل Core i7 11800H ،8 گیگابایت کارت اختصاصی گرافیک، 16 گیگابایت حافظه رم و 1 ترابایت SSD می‌شود. البته قیمت این لپ تاپ بالا است.

    لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus M16 GU603HR-A

    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    لپ تاپ استوک
    آل این وان استوک - All in one
    کیس استوک
    مانیتور استوک
    پرینتر استوک
    بازگشت به بالا